L’Ajuntament de Vallada (la Costera) ha posat en marxa un procés participatiu perquè la ciutadania decidisca una partida pressupostària del 2024.
El procés comptarà amb tres fases. La primera serà la de recollida de propostes i anirà del 28 d’agost fins al 8 de setembre. Durant aquesta fase es podran presentar les propostes als espais habilitats: l’Ajuntament, l’espai de Serveis Socials i el pavelló esportiu. Per a votar cal ser major de 16 anys, i al fullet es podran escriure fins a dos suggeriments.
La segona fase anirà de l’11 al 15 de setembre. En aquesta es valoraran les propostes rebudes, per a la qual cosa es constituirà una comissió tècnica que estudiarà la viabilitat de les idees presentades. Els i les tècniques de l’Ajuntament tindran en compte que les iniciatives presentades no excedisquen el límit pressupostari establert –que és de 30.000 euros– que afavorisquen el municipi en conjunt, que siguen inclusives amb col·lectius desafavorits, que promoguen la igualtat d’oportunitats i que siguen sostenibles.
Finalment, la tercera fase serà la de la votació de les propostes. Del 18 al 29 de setembre, de nou el poble de Vallada podrà votar fins a dues propostes de les viables seleccionades pels i les tècniques municipals.
La iniciativa ha estat possible gràcies a les subvencions que conjuntament la Generalitat Valenciana i la Diputació de València han concedit al consistori, governat pel PSPV amb majoria absoluta, per al foment de la participació ciutadana, la transparència i el bon govern.
De fet, en aquesta mateixa subvenció, a l’Ajuntament de Vallada també se li ha concedit una ajuda en matèria de transparència amb què desenvoluparà el projecte «Estratègia de transparència Vallada 2023».
A través de la cooperativa de treball Ausaes Coop.V., el consistori realitzarà diferents accions «en matèria de transparència i bon govern». En primer lloc, hi ha l’elaboració d’un dossier econòmic-financer dinàmic, «accessible i innovador», una ferramenta informàtica que mostrarà gràficament i de manera accessible tota la informació vinculada a la rendició de comptes.
La cooperativa també formarà a la plantilla de l’Ajuntament en matèria d’informàtica i transparència perquè sàpiguen com implementar les dades del dossier dinàmic i quina és la seua utilitat.
Una altra actuació serà la creació d’un catàleg de serveis actualitzat i interactiu, mitjançant una carta de serveis que hi haurà al web municipal.
Finalment, es realitzaran campanyes de sensibilització a xarxes socials i a peu de carrer amb l’objectiu que les noves implementacions arriben a ser conegudes per la població i que aquesta siga conscient del seu dret d’accés a la informació.


