La plataforma Poblet.info, web destinada a recollir la creació de continguts en valencià, compleix el tercer aniversari aquest dimarts. Just fa un any, l’espai, que ja havia rebut 50.000 visites, es va actualitzar per a oferir una experiència millor als usuaris interessats pels continguts en la nostra llengua a les xarxes socials.

Diari La Veu dona suport econòmic a Poblet.info des de fa un temps i col·labora en la divulgació de les seues iniciatives i d’altres vinculades, tan necessàries perquè el valencià estiga present en el món de la comunicació digital. Un exemple és la Gala de Creació de Contingut en Valencià, organitzada per Poblet.info, la productora musical La Claveguera i l’Associació Ciutadania i Comunicació (Acicom). Un esdeveniment que va ser un èxit de de participació en la segona convocatòria, un fet que demostra «l’auge d’aquest moviment creatiu».

Aitor Muñoz, un dels creadors de Poblet.info, junt amb Xavier Calvo, ha recordat la data en un missatge a X en què remarca que quan es va engegar la web hi havia «pocs creadors» i era «impossible» que les xarxes recomanaren continguts en la nostra llengua. Ara, però, «ja en són molts més» i hi ha «més facilitat» perquè les plataformes els recomanen.

També ha assenyalat: «Durant estos anys hem fet créixer el web amb informació, formació, estudis i inclús jocs. Hem portat el projecte a ponències universitàries, aules d’institut i actes culturals. Hem organitzat premis i formacions. Hem remat per fer créixer tot açò».

Així mateix, Muñoz ha explicat que «ara l’ecosistema és ben distint respecte al 2021 i potser ja no és tan necessari un Poblet com sí que ho era abans» i això significa que «hem fet bé algunes coses». «El que sé és que volem seguir cobrint noves necessitats de l’entorn, a més d’enfortir les ja existents», ha remarcat.

Finalment, Aitor Muñox ha donat les gràcies a «totes les que ens doneu suport, compteu amb nosaltres i feu servir el web al vostre dia a dia» i a Diari La Veu «per ser l’únic suport actiu del projecte».

L’estat de salut del valencià a les xarxes socials

L’any passat Aitor Muñoz va elaborar un informe en què es constata que «el consum audiovisual ha canviat de forma vertiginosa els últims anys», i exposa també que la llengua i la cultura valencianes «pateixen una situació de discriminació infinitament més gran» en aquest context virtual que al món físic, atés que «els algoritmes de les plataformes i l’autoodi de tants valencians» perjudiquen el valencià en un àmbit com el de les xarxes socials, «un espai globalitzat on es tendeix a la comunicació de la manera més global possible, és a dir, perquè t’entenga el major nombre de persones possible», perjudicant així les cultures minoritzades i beneficiant els continguts virals, normalment fets en llengües hegemòniques.

Segons l’estudi, Youtube és la xarxa de continguts que més rellevància està perdent, ja que que les xarxes socials s’estarien imposant. «En un moment en què cada vegada més s’estilen els vídeos dinàmics i en format vertical, Youtube ha quedat en segon terme per a creadors i consumidors». Canals exitosos són els d’Aina Monferrer, Patà i Avant, Home Roig i Gos Pelut o Alvamoll7.

Pel que fa a Instagram, aquesta és la xarxa social amb més comptes enregistrats a Poblet.info. L’usuari Fran Tudela, conegut com a Cabrafotuda, és líder en aquesta xarxa, com també ho és en TikTok.

Sobre TikTok, aquesta xarxa és la que més s’ha popularitzat darrerament, i Poblet.info n’ha augmentat considerablement els comptes, que sumen 470.000 seguidors. Cabrafotuda, com s’ha dit, és l’usuari més seguit, i també destaquen Apitxat i alegriadepoble.

Quant a Twitch, la plataforma de l’streaming per excel·lència, aquesta és la xarxa on els continguts compartits en valencià tenen menys impacte, atesa l’alta complexitat i el peculiar format que s’hi consumeix». En canvi, «a Twitch s’aconsegueix crear una comunitat molt fidel, ja que aquest format permet el feedback directe i constant entre creadors i espectadors». Els creadors «amb més constància» són TeteJunior i Simmer_Valenciana.

L’últim canal analitzat és el dels podcast, «el que més ha crescut en nombre de creadors el darrer any». Aquest format, hereu de la ràdio, és difícil d’estudiar per a detectar-ne la repercussió. Hi destaquen deparkineo, El Dolcet Pal Cafè, Greuges Pendents, Gent Ràndom, Club Babalà, Baix la Lluna i Obrim Portes.

Quant a les conclusions globals, Muñoz considera que «la creació de continguts a les xarxes socials en la nostra llengua està en augment, especialment la seua visibilitat.

Més notícies
Notícia: Compte enrere per salvar Julian Assange
Comparteix
Un centenar de persones es concentren davant del consolat dels EUA a València convocades per Amnistia Internacional
Notícia: Compromís remarca que «no forma part de Sumar»
Comparteix
Micó assenyala que les dues formacions mantenen «una relació bilateral» i que el projecte de Díaz ha de fer «les seues valoracions»
Notícia: «L’espill» del BNG
Comparteix
El discurs autocentrat és, sens dubte, la millor manera de representar el poble valencià. Això ho ha entès el BNG a Galícia, i després de dècades treballant en aquest sentit, en ocasions pràcticament des de la irrellevància, ara ha convençut la ciutadania que són ells, i no els satèl·lits de l’esquerra espanyola, els que millor poden representar una alternativa a l’hegemonia del PP.
Notícia: Un desertor de l’exèrcit rus podria haver sigut assassinat a la Vila Joiosa
Comparteix
La víctima s’hauria passat al bàndol ucraïnès el passat estiu

Comparteix

Icona de pantalla completa