La Generalitat destina 100.000 euros a l’Ajuntament de Peníscola (el Maestrat) per a fomentar accions de promoció de turisme cinematogràfic. Així figura en el conveni de col·laboració que ha subscrit aquest dijous el secretari de Turisme, Francesc Colomer, amb l’alcalde del municipi, Andrés Martínez.
Colomer ha destacat la importància d’aquest acord «amb un producte tan específic com el cinematogràfic i cultural que singularitza tant Peníscola». A més, ha recalcat la transcendència de la localitat «per l’aportació de valor» a tot el País Valencià, i per expressar «de manera excepcional el que significa el turisme de “sol i platja” amb la cultura, la singularitat, l’art, les experiències i la gastronomia».
El secretari també s’ha referit a la situació turística d’aquest estiu, que «ve a demostrar la força del turisme com un fenomen imparable». A més, a parer seu, «aquest és l’any de la recuperació, de la remuntada» i de la demostració de la capacitat del sector de fidelitzar mercats després de la recuperació d’espais internacionals.
A través d’aquest acord s’impulsarà el projecte «Peníscola: El plató natural més gran del món», que pretén mostrar els diferents escenaris de rodatge de la ciutat en una ruta senyalitzada que recorre el barri antic de la ciutat i els recursos naturals, com ara les platges o el parc natural de la Serra d’Irta.
Així, prenent com a base els principals films que formen part de la ruta de Peníscola de cinema i les localitzacions d’aquests, es desenvolupa una temàtica de promoció de la destinació vinculada a aquests espais oberts, naturals o històric patrimonials.
En concret, mitjançant aquest conveni, es duran a terme accions per a impulsar experiències de turisme vivencial, una campanya de màrqueting en premsa i mitjans especialitzats, visites guiades a persones amb discapacitat, així com material promocional de la destinació.