Diari La Veu del País Valencià
La Generalitat analitza l’impuls del Pla de Mobilitat Metropolitana Alacant-Elx

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, dirigida des de fa uns dies per Rebeca Torró, ha reunit a Alacant personal tècnic municipal, organitzacions empresarials, sindicats i empreses de transport per analitzar les propostes del Pla de Mobilitat Metropolitana d’Alacant-Elx (PMoMe), que es troba en fase d’informació pública.

Així, fins al pròxim 10 de juny, la ciutadania, els ajuntaments i els agents socials podran presentar propostes i al·legacions a aquest pla, que té l’objectiu de «millorar el patró de desplaçaments de les més de 750.000 persones que viuen als huit municipis de la zona», ha dit Roser Obrer, directora general d’Obres Públiques, referint-se a les localitats d’Alacant, Elx, Sant Vicent del Raspeig, el Campello, Crevillent, Santa Pola, Mutxamel i Sant Joan d’Alacant. Segons els càlculs, la inversió de la Generalitat a mitjà i llarg termini per dur a terme aquest pla arriba als 316 milions d’euros.

A la reunió s’han tractat qüestions com ara la incorporació d’un servei d’autobús d’alta capacitat, eficient energèticament i de fàcil accés per a unir Elx i Alacant. També es planteja un servei similar entre Crevillent i Elx a través del barri il·licità de Carrús, així com la connexió d’Elx amb l’estació intermodal d’Alacant, el parc empresarial o la Universitat Miguel Hernández. Aquest sistema «és una forma de transport que ja funciona a nivell europeu a ciutats com Nantes», ha dit Roser Obrer.

També es proposa la creació d’un Servei de Coordinació de Transport Metropolità, amb representació d’ajuntaments, Generalitat i Ministeri per a abordar, entre altres qüestions, la implementació d’un sistema d’integració tarifària que puga oferir l’opció de desplaçar-se amb l’ús d’un bitllet únic. Una altra de les propostes és la sol·licitud de parades a demanda en el transport públic interurbà, així com l’habilitació d’una aplicació mòbil que permeta connectar persones que vulguen compartir vehicle en els seus desplaçaments.

Alhora, el Ministeri espanyol d’Infraestructures també és interpel·lat perquè actue en qüestions que són de la seua competència. Destaca, per exemple, la demanda de la creació d’una parada al parc empresarial d’Elx amb servei futur de busos llançadora.

Pel que fa a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), hi ha la referència a un pla d’ampliació de la xarxa del TRAM d’Alacant amb la creació d’una nova connexió amb Sant Joan d’Alacant i el seu hospital i la continuació fins a Mutxamel des de les línies 1 i 3, que connecten Alacant amb Benidorm i amb el Campello respectivament. També proposen la prolongació de la parada de la plaça dels Estels amb l’estació d’Alacant Terminal de Renfe, la que serà la futura estació Alacant Intermodal.

També es preveu actuar per a prolongar la línia 2 de Tram, que connecta el centre d’Alacant amb Sant Vicent del Raspeig fins a l’hospital d’aquesta localitat. Està previst que es connecte, també, amb el sud-oest de la ciutat, on hi ha barris com ara la Florida, Ciutat d’Asís o Princesa Mercedes. També es contempla la creació d’una nova línia 6 que passe per la zona sud de Gran Via a través del polígon de Sant Blai, de los Ángeles, Sant Agustí, Tómbola o Divina Pastora, un seguit de barris perifèrics d’Alacant. Per últim, caldria afegir la connexió amb l’estació de la Marina, a la platja alacantina del Cocó, a tocar del Postiguet.

El projecte proposa una sèrie d’intercanviadors per a una transferència àgil entre els diferents operadors: autobús interurbà, TRAM, autobús urbà i trens de rodalia per connectar Alacant, Elx i els municipis del voltant a través d’un projecte de mobilitat sostenible que també contempla l’habilitació de camins per a vianants i ciclistes.

Comparteix

Icona de pantalla completa