El pòdcast continua sent un dels formats més consumit en l’àmbit valencià a les plataformes digitals. Ho demostren Màxim Vivó i Pere Àlvaro, les veus del pòdcast ‘La Comoditat Valenciana’, que el passat 16 de novembre celebraven a les seues xarxes la gran acollida que té la quarta temporada del seu programa setmanal d’actualitat política, cultural i social. «Mai havíem arribat a les 5.000 escoltes mensuals en Ivoox i no podem estar més contents de la rebuda de la quarta temporada», admeten a la publicació feta el dissabte. A més, també aprofiten per a agrair a aquells que escolten, recomanen i donen suport econòmic al seu projecte.
Mai abans havíem arribat a les 5.000 escoltes mensuals en Ivoox i no podem estar més contents de la rebuda de la quarta temporada.
— La Comoditat Valenciana (@lacomoditat) November 16, 2024
Moltes gràcies a tots/es els que ens escolten i ens recomaneu, sobretot, gràcies als que col·laboreu econòmicament. pic.twitter.com/4k55lBdHNS
Segons dades facilitades pels autors del pòdcast, aquesta és la temporada més escoltada fins a la data. De les 31.000 escoltes totals que acumulen a Ivoox, plataforma d’on prové gran part de la seua audiència, 11.500 d’aquestes corresponen als programes de la quarta temporada, publicats des de finals del mes d’agost fins a l’actualitat. Entrant en matèria, els programes dedicats a parlar de la Llei Rovira i la gestió de la Dana superen el miler d’escoltes a la plataforma sonora esmentada.

Més enllà d’Ivoox, La Comoditat Valenciana es pot escoltar en plataformes com Spotify o YouTube, d’on prové una part també rellevant de la seua audiència. A més, Màxim i Pere aposten per portar alguns dels moments més destacats del pòdcast al format vídeo en fragments verticals que publiquen a TikTok, Instagram i YouTube Shorts. Aquest tipus de contingut, segons l’Informe Poblet 2024 publicat el passat mes d’octubre, és el que major impacte té a la xarxa en els darrers anys.
Anàlisi dels pòdcasts en valencià a l’Informe Poblet 2024
L’informe publicat per Poblet.info també fa una menció especial als pòdcasts, un format cada vegada més popular i amb major grau de professionalització. Encara que les dades són més limitades per la manca de transparència de les plataformes d’àudio, s’estima que hi ha 31 programes en actiu en valencià. Alguns com El Dolcet Pal Cafè o Xusma Deluxe obtenen milers de reproduccions en YouTube, mentre altres pòdcasts com Gent Ràndom i La Comoditat Valenciana destaquen en plataformes sonores com Spotify i Ivoox.
Parlant numèricament, els 32 pòdcasts valencians que publiquen els seus programes a YouTube sumen un total de 4.666 seguidors, 185.606 reproduccions i 1.553 continguts publicats. Pel que fa a la resta de plataformes, les estadístiques no es comparteixen públicament i només els mateixos creadors poden consultar-les.