Aquest dilluns ha entrat en funcionament 3Cat, la plataforma de continguts audiovisuals digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). Una aplicació que actualitza l’actual de TV3, pensada només per a recuperar els programes emesos per la televisió lineal i l’antena. En l’acte de presentació, que ha tingut lloc a a l’estudi 1 de Sant Joan Despí i ha estat conduït per Xavi Coral i Xènia Casado, hi han participat els protagonistes d’aquest nou ecosistema comunicatiu que ofereix un catàleg amb quasi 280.000 hores de continguts en la nostra llengua, amb un accés gratuït als vídeos i àudios de producció pròpia. 3Cat preveu continuar creixent i incorporar col·laboracions amb institucions culturals o productores privades en la nostra llengua.
En aquesta primera fase, la CCMA fa evolucionar el motor del primogènit «3 a la carta» -nascut el 2004- renovant la interfície per presentar el nou 3Cat. En una segona fase es presentarà la nova aplicació OTT (over the top, nom amb el qual es coneixen popularment les plataformes a demanda), construïda pensant en esdevenir una plataforma «de país», en paraules de la presidenta del 3Cat, Rosa Romà. «Som davant una gran oportunitat per fer-nos un lloc en aquest nou ecosistema comunicatiu i poder competir amb les grans plataformes. Serem la gran finestra de continguts en català tant per a la ciutadania com per als creadors audiovisuals», ha afirmat.
Una eina «capaç» de competir amb la competència
La plataforma de continguts audiovisuals digitals en català inclourà no només els directes de TV3 i Catalunya Ràdio i els canals temàtics, sinó també un ampli catàleg de sèries, documentals, informació, esports, cultura, divulgació, continguts infantils i juvenils i espais educatius. És, per tant, Una eina «capaç» de competir amb la competència. Tots els continguts estan distribuïts en temes i formats com ara Entreteniments, Pòdcats, Actualitat.
Entre la trentena de productes exclusius hi ha el nou projecte d’Andreu Buenafuente que retorna a TV3 amb el programa d’humor «Vosaltres mateixos»; el reality de Laura Escanes «La travessa»; la sèrie «Això no és Suècia», d’Aina Clotet i codirigida amb Mar Coll; Núria Marin i el seu dating «Love cost»; Candela Figueras busca persones que vulguen adoptar un gos a «Cita bestial»; «Eufòria Street Dance», una edició renovada del concurs que busca el millor cos de ball de Catalunya; i el talent show «Èpic nails», amb l’exconcursant d’«Eufòria» Sofia Coll, que presentarà l’espai; o la sèrie «Jo mai mai», un projecte de ficció transmèdia ambientada en unes colònies d’estiu i que té la música en català com un dels elements protagonistes.
Entre les incorporacions, també destaquen les sèries «Roni», l’animació de Juanjo Sáez coproduïda per 3Cat, un viatge pel món de l’art; «Nudes» que aborda els perills de la filtració de nus a les xarxes socials; «Sicília sense morts», una producció de vuit episodis compta amb la participació de 3Cat, À Punt i Filmin; així com «Llim», «Després de tu», «Kimeres», «Asfalt» i «Les del traster». Manel Alías i Narcís Bardalet impulsaran «El forense». «El nou paradigma» és el videopodcast que faran conjuntament la periodista i escriptora Natza Farré i l’actriu Judit Martin. Aquests són només alguns dels noms que ompliran l’oferta de continguts audiovisuals i vídeopodcasts de la nova plataforma que també incorpora un canal temàtic amb tota l’actualitat dels serveis informatius de TV3 i Catalunya Ràdio, un canal amb tota l’oferta de continguts esportius, i els canals infantils del Súper 3 i juvenil per a la Generació Z sota la marca ‘EVA’.
La nova plataforma obri a la col·laboració amb altres empreses del sector audiovisual, equipaments públics creadors de continguts en català. En un primer moment, ha rubricat aliances amb Filmin i la Coordinadora de Colles Castelleres, uns acords que preveuen que vagen creixent els mesos vinents.

