L’exconsellera de Salut i Consum del Govern de les Illes Balears, Aina Salom, ha presentat una denúncia per un nou cas de discriminació lingüística. Els fets s’han produït en una botiga de Movistar de Palma, situada al carrer Baró de Pinopar, on l’exconsellera havia anat per fer una gestió, segons ha informat dBalears.
Quan la clienta ha demanat a la dependenta «Xerres mallorquí? Mos podem entendre en mallorquí?», li han contestat que parlara en castellà.
Aleshores, Salom ha reivindicat el dret a poder-se expressar en català i ha insistit a la dependenta que no li demanava que xerrara en català, sinó que l’entenguera, però aquesta li ha contestat de mala manera que no l’atendria i que era una «maleducada». En aquell moment, un altre treballador de Movistar ha volgut justificar l’actitud de la seua companya i l’exconsellera li ha deixat clar «que no parlava amb ell».
Salom ha sol·licitat el full de reclamacions. Una petició que ha hagut de repetir fins a cinc vegades davant les respostes esquives dels treballadors. «Jo he estat consellera de Salut i Consum, m’he dirigit a ells i els he dit que tenen l’obligació de tenir en aquest local full de reclamació, que no em venguessin amb excuses. Li he dit ja en castellà. Quan han vist que sabia de què anava el tema me l’han lliurat».
No obstant això, Salom afirma que els treballadors s’han negat a emplenar algunes de les dades que precisa el formulari i no s’han identificat.

«Ja n’hi ha prou!»
Davant d’aquest nou cas de discriminació lingüística, l’Obra Cultural Balear (OCB) ha declarat a les xarxes socials: «Ja n’hi ha prou! Necessitam algú que ens defensi, necessitam uns poders públics que respectin i compleixin les seves obligacions estatutàries i legals de protecció de la llengua pròpia i els nostres drets lingüístics! No volem ser estrangers a ca nostra! No afluixem, junts som forts! Endavant Mallorca!».