Renfe ha habilitat una connexió d’alta velocitat entre Múrcia i Màlaga que, curiosament, tindria una durada temporal de set hores entre aquestes dues ciutats separades per vora 420 quilòmetres. Un trajecte que en cotxe es fa en quatre hores i quart.
La raó d’aquesta durada excessiva és que la connexió entre Múrcia i Màlaga no es faria travessant Andalusia, sinó passant per Madrid i baixant després cap a Màlaga. La primera part del trajecte entre Múrcia i Madrid passaria per les ciutats valencianes d’Oriola, Elx, Alacant i Villena. A banda, el tren faria també parada a Albacete i a Conca i, després de Madrid, per Ciudad Real, Puertollano, Còrdova i Antequera fins arribar a Màlaga.

Reaccions
Aquesta connexió peculiar s’habilitarà l’1 de juny i ha generat enrenou per xarxes. Jordi Mayor, alcalde de Cullera (Ribera Baixa), es pregunta amb ironia «per a què un corredor mediterrani si ja es pot anar de Múrcia a Màlaga en AVE». El filòleg Toni Mollà també ha ironitzat difonent la notícia i adjuntant un poema de Konstantino Kavafis que va versionar el cantautor català Lluís Llach amb «Viatge a Ítaca»: «Quan surts per fer el viatge cap a Ítaca, has de pregar que el camí sigui llarg, ple d’aventures, ple de coneixences».
Molts dels missatges també han servit per a carregar contra el ministre espanyol de Transports, Óscar Puente (PSOE), ja que la proposta procedeix de l’empresa pública Renfe. Alguns mitjans fins i tot anuncien que aquesta notícia ha sigut la més llegida del dia.
No és la primera idea de Renfe que genera controvèrsia en matèria d’alta velocitat. Per exemple, la ciutat d’Alacant, desconnectada encara de València amb AVE –València i Barcelona també estan desconnectades, i són la tercera i la segona ciutats més poblades de l’Estat–, ha obert connexions amb ciutats com ara Zamora, Burgos o Palència.