Diari La Veu del País Valencià
Ford deixarà de produir a Almussafes els models S-Max i Galaxy l’abril del 2023 i n’anunciarà nous elèctrics

Ford Europa ha anunciat aquest dimecres la finalització de la producció dels models S-Max i Galaxy a la fàbrica d’Almussafes (la Ribera Baixa) l’abril del 2023, i presentarà nous vehicles elèctrics per al 2024.

El motiu és que la multinacional està «accelerant» l’estratègia cap a l’electrificació total dels vehicles de passatgers el 2030 i de tot el catàleg el 2035, segons una comunicació interna facilitada pel sindicat majoritari UGT, en la qual l’empresa ha detallat que també deixarà de produir el model Fiesta a Colònia a finals de juny del mateix any.

La companyia ha avançat que presentarà tres nous vehicles elèctrics de passatgers i quatre nous vehicles comercials elèctrics a Europa per al 2024. «Tenim previst vendre més de 600.000 vehicles elèctrics per al 2026 i la producció de vehicles elèctrics arribarà a 1,2 milions de vehicles en un termini de sis anys», ha afirmat.

UGT ha detallat que les instal·lacions valencianes produeixen unes 80 unitats al dia dels models S-Max i Galaxy, i ha apuntat que deixar de fabricar aquells models en els quals «no s’obté rendibilitat» forma part «del camí cap a l’electrificació». «Des d’UGT estarem atents a la incidència que puga tindre en l’ocupació quan arribe el moment», ha assegurat.

Almussafes es troba immersa en un procés d’electrificació de les línies de fabricació, després que la direcció de la multinacional assignara a aquesta planta la producció dels futurs models elèctrics de la companyia a Europa. Una adjudicació que servirà per a garantir la càrrega de treball en els pròxims anys.

L’electrificació de la producció d’Almussafes implicarà un redimensionament de la plantilla, ja que els vehicles elèctrics requereixen menys mà d’obra, tal com ha avançat la direcció europea en diverses ocasions i va confirmar el responsable de fabricació, Dionisio Campos, que va concretar que l’any vinent l’empresa i els sindicats s’asseuran per a abordar les «alternatives» perquè aquest procés es duga a terme de la forma més «suportable».

CCOO ha valorat que l’anunci és la «crònica d’una mort anunciada» que s’ha avançat. En paraules del delegat, Alejandro Osma: «Realment a mi no em preocupa tant la finalització d’aquests vehicles com que es deixe de fabricar la furgoneta (Transit), que és on vindrà una gran baixada de producció i on sobrarà moltíssima gent».

Respecte a la futura reducció de la plantilla, Osma ha apuntat que si es plantegen Expedients de Regulació d’Ocupació (ERO) en les mateixes condicions que en el passat comptaran amb la signatura de CCOO, «mentre no hi haja acomiadaments traumàtics» i els empleats isquen «de la millor forma possible».

Comparteix

Icona de pantalla completa