La segona edició de la Gala de Creació de Contingut en Valencià ha tancat el període d’inscripcions amb 102 propostes presentades. Un èxit de convocatòria que demostra «l’auge d’aquest moviment creatiu». L’esdeveniment, organitzat per la productora musical La Claveguera, el web de contingut en valencià a les xarxes Poblet i l’Associació Ciutadania i Comunicació (Acicom), compta amb el suport de la Generalitat. El pressupost total aportat per les institucions que patrocinen l’esdeveniment és de 1.652 euros.
L’objectiu principal de la gala, que serà estarà presentada per la periodista, presentadora i locutora Aitana Ferrer, és «ressaltar i donar visibilitat al treball de molts valencians i valencianes que creen contingut en diferents plataformes, incloent-hi YouTube, Twitch, Instagram, TikTok i el món dels pòdcasts», expliquen els promotors. A més, és «una plataforma per a la connexió i la xarxa entre creadors», remarquen.
Així mateix, en l’acte es concediran diversos premis després de la valoració de les propostes per un jurat de professionals format per Pakozoico, CabraFotuda, Juan Magraner, Emma Tomàs, Yvette Delhom, Amàlia Garrigós i Rosella Espinós. Els membres del jurat, «figures influents en el món de la cultura contemporània i experts en els diferents àmbits de la creació de contingut digital», tindran la responsabilitat d’avaluar els treballs i reconéixer els talents més destacats en les següents categories: Vídeo de l’Any, Youtuber de l’Any, Streamer de l’Any, TikToker de l’Any, Instagramer de l’Any, Pòdcast de l’Any, Contingut Familiar de l’Any, Contingut Musical de l’Any, Creador/a Revelació i Esdeveniment de l’Any.
Tot i aixó, cal destacar que, en aquesta edició, les categories de Memàire de l’Any i Esdeveniment de l’Any han estat eliminades per manca de propostes suficients.