Els trens d’Alta Velocitat (AVE) procedents de les estacions d’Elx (Baix Vinalopó) i d’Oriola (Baix Segura) connectaran per primera vegada amb les ciutats de Segòvia, Valladolid i Burgos sense haver de fer transbord a Madrid. El servei es posarà en marxa el 8 d’abril i formarà part del trajecte de la línia que més tard connectarà Múrcia amb la capital espanyola, arribant a les esmentades capitals castellanes.
No només els trens de Renfe faran aquest recorregut, sinó que la companyia privada Avlo, amb preus més assequibles, connectarà les dues ciutats meridionals del país amb Valladolid, de tal manera que aquesta ciutat castellana estarà connectada amb el sud valencià amb tres trens d’alta velocitat diaris. Segòvia i Burgos comptaran amb una connexió diària.
D’aquesta manera, les estacions d’Elx i d’Oriola quedaran connectades amb Valladolid a través d’un viatge de menys de tres hores i mitja. Els trens que facen abans parada a Burgos i Segòvia tardaran quatre hores i mitja.

Connexió anticipada
Curiosament, la connexió d’Elx i d’Oriola a través de l’alta velocitat amb aquestes capitals castellanes arriba abans que la prevista entre Alacant i València o entre aquestes dues ciutats amb Barcelona. Aquestes últimes connexions van ser reivindicades pel president valencià, Carlos Mazón, en la seua conferència de dimecres a la seu de la patronal catalana Foment del Treball, a Barcelona, des d’on va oferir el País Valencià com a lloc adequat per a les inversions dels empresaris catalans. Aquest oferiment el va barrejar amb la millora de les connexions ferroviàries entre els dos territoris, que segons ell són «del segle passat». Abans que aquests enllaços culminen –encara no en tenen data–, Oriola i Elx podran enllaçar amb alta velocitat amb Valladolid, Segòvia i Burgos sense haver de fer transbord a Madrid. Aquestes tres ciutats, conjuntament, sumen menys de la meitat dels habitants que té la ciutat de València i una tercera part que els que té la ciutat de Barcelona.