Els pòdcasts són un d’aquells formats que segueixen les dinàmiques de la televisió, les ràdios o les escoles, reprenen l’activitat després d’un descans o una baixada d’intensitat durant l’estiu. Alguns d’aquests aprofiten per repensar els seus continguts i presentar canvis en aquests, tot i que altres casos només parlen d’una nova temporada per a marcar un espai temporal. Siga com siga, durant aquest mes de setembre han florit les noves temporades d’alguns dels pòdcasts més destacats en la nostra llengua.
Deparkineo, comandat per les comunicadores Marta Meneu, Carmen Alonso i Maria Devesa, han représ la seua activitat amb un anunci en format tràiler que representa l’essència del seu programa. Amb nova capçalera, nova imatge i renovant el patrocini amb l’empresa cervesera Túria, el pòdcast ja ha iniciat la nova temporada amb una conversa junt amb Jaime Rod, un dels responsables de la producció del tràiler de la temporada.
La Comoditat Valenciana, el pòdcast setmanal presentat per Màxim Castillo i Pere Àlvaro, van reprendre l’activitat de forma prematura amb un capítol publicat abans de l’inici de setembre. Un mes més tard, durant les darreres estrenes, no els han faltat temes a comentar fruit de les múltiples novetats al context polític valencià, a més d’altres temes d’actualitat. De fet, al darrer programa, un dels temes que envolta la conversa és l’acreditació del títol de C1 de valencià a l’alumnat que supere amb un 7 l’assignatura de llengua al batxillerat.
Agres i Dolces, el programa sonor produït des d’Agres, estrena temporada volant en helicòpter amb Jesús Calleja. Durant el passat estiu, Agres i Dolces han sigut els protagonistes d’un dels rodatges del programa televisiu de Jesús Calleja. D’aquesta manera, el resultat d’aquesta col·laboració s’ha materialitzat en un estudi de pòdcast per al programa. Però, per a il·lustrar-ho millor, els joves del Comtat expliquen tots els detalls d’aquest fet en el seu darrer pòdcast.
Opus Slay, el pòdcast de cultura pop i safareig presentat des del saló d’un habitatge, inicia la seua tercera temporada després de 41 programes publicats en els darrers anys. Ho fan, com no podia ser d’altra manera, parlant d’alguns dels temes recurrents dels seus programes: Drag Race, música i safareig.
En les pròximes setmanes s’espera la tornada de pòdcasts com El Dolcet Pal Cafè o la publicació dels programes ja enregistrats en viu per Gent Ràndom i Xusma Deluxe, d’entre la resta de pòdcasts que es poden trobar al web Poblet.info, espai web que serveix com a repositori dels creadors de contingut en valencià de les xarxes socials.