Els cotxes de la multinacional xinesa BYD, la marca més venuda al seu país d’origen i la segona del món en vehicles elèctrics, inclouran el català en els seus sistemes d’informació i entreteniment, segons ha informat l’Aliança per la Presència Digital del Català. Aquesta incorporació se suma a la llista d’idiomes ja disponibles als cotxes de la marca xinesa, que té una quarantena d’idiomes. El català és una de les llengües novament afegides, i ja és visible als vehicles de BYD basats en la plataforma e-Platform 3.0, com el SUV familiar Seal.
L’Aliança ha destacat la tasca dels professionals de BYD que han treballat per traduir els menús al català, amb la supervisió posterior de Softcatalà, que ha generat un informe de suggeriments de millora. Aquest informe ja ha estat enviat a la companyia xinesa, que ha confirmat que «donarà prioritat» a aquests suggeriments en les pròximes actualitzacions del programari.
A més, es preveu que durant el 2025, BYD incloga el català també a la seua plataforma de cotxes D100F, ampliant l’abast a més models. BYD es converteix així en la segona marca de vehicles a incorporar el català al seu sistema d’informació i entreteniment, després de Tesla.
Albert Cuesta, coordinador de l’Aliança per la Presència Digital del Català, ha expressat l’esperança que aquesta iniciativa siga un estímul per a altres marques d’automoció, especialment aquelles amb instal·lacions de fabricació als territoris de parla catalana.
BYD (sigles de «Construeix els teus somnis» en anglés) és una companyia líder en els sectors de vehicles elèctrics i energia renovable creada el 2003 a Shenzhen, provincia de Guangdong. Els productes de l’empresa inclouen automòbils elèctrics, automòbils híbrids, automòbils a gasolina, camions, autobusos, carretons elevadors i motocicletes elèctriques. També col·labora amb Mercedes-Benz per a produir vehicles de luxe sota la marca Denza. Ja té huit fàbriques de cotxes a la Xina, una a Tailàndia i dues més en construcció al Brasil i Hongria.