El web d’extrema dreta Alerta Digital, no és un més de les diferents plataformes que difonen ideologia d’extrema dreta i notícies falses a internet, també és el projecte on participa Ignacio Arsuaga, del think tank fonamentalista d’extrema dreta Hazte Oír, i un dels principals orientadors ideològics de Vox. De fet, l’actual presidenta de les Corts, Llanos Massó, del partit d’extrema dreta, va ser delegada d’aquesta organització ultracatòlica a Castelló.
Alerta Digital no soles es caracteritza per un agressiu discurs d’odi LGTBIfòbic, misògin, racista i filofeixista, sinó que a més difon sistemàticament propaganda de guerra pro-Putin des d’una òptica ultradretana. De fet, Arsuaga és conegut pels seus vincles amb oligarques russos ultraconservadors de l’entorn de Putin. També difonen també teories de la conspiració i negacionisme de les vacunes, la Covid19 o del canvi climàtic.
Ara ha perdut almenys el 90% de la seua publicitat, després de ser objectiu de a la campanya «No finances l’odi» desenvolupada per l’Associació Cultural És País Valencià. Durant tres mesos, activistes de l’associació han avisat diferents anunciants del web dels continguts que estaven finançant. Empreses com Pan Bimbo, Champú Seco Batiste, institucions com Labora de la Generalitat Valenciana o les companyies de publicitat en línia Taboola, Spacefoot, SunMedia, The Moneytizer o Geozo, han retirat la seua publicitat i els seus serveis a aquesta web, cosa que ha suposat que centenars d’anuncis desaparegueren en pocs mesos, quedant molt escassa presència de publicitat ja. Això suposa segur una pèrdua considerable d’ingressos per a aquest mitjà. Des de És País Valencià destaquen «l’elevat nivell d’èxit en un lapse de temps breu».
La campanya també ha inclòs el contacte amb PayPal, que ha servit o serveix per a finançar aquesta web, per a preguntar si es tenia consciència del tipus de web que estaven ajudant proveir de recursos econòmics. La resposta de PayPal ha sigut la de manifestar preocupació per la situació i compromís amb la investigació i estudi del que succeïa, però sense confirmar si havien deixat de donar servei a aquesta web d’odi o no.

Campanya internacional
Aquesta campanya s’inspira en el model desenvolupat als EUA per a combatre els mitjans d’odi i fake news per col·lectius com Sleeping Giants o CheckMyAds, que entre altres coses han aconseguit fer perdre milions de dòlars a la web Breitbart de Steve Bannon, o ara lluiten per desfinanciar Fox News pel seu suport al colp d’estat trumpista del Capitoli. Aquesta iniciativa va aconseguir recentment també acabar amb el 100% de la publicitat programàtica d’un altre mitjà ultra, Mediterrani Digital.
Segons l’Associació Cultural És País Valencià, la campanya funciona de manera senzilla: «des de la nostra associació, avisem a les companyies que s’anuncien en webs d’odi com la d’Alerta Digital, que els seus anuncis estan apareixent al costat de continguts extremistes, racistes, homòfobs, masclistes; això habitualment no és conegut per aquestes empreses, perquè la publicitat programàtica funciona de forma molt automatitzada, i al final les companyies no són conscients d’on acaben els seus anuncis. Una vegada ho saben, poden retirar o vetar aquest tipus de webs d’odi de la seua distribució, cosa que els animem a fer per a salvaguardar la seua imatge i valors i evitar finançar l’odi».

