Diari La Veu del País Valencià
El TSJ rebutja suspendre la contractació d’obres per a l’ampliació del Port

La secció cinquena de la Sala del Contenciós-Administratiu del Tribunal Superior de Justícia ha rebutjar la suspensió cautelar de l’aprovació de les clàusules per a la contractació de les obres de construcció de la terminal de contenidors en l’ampliació nord del Port de València i la convocatòria de la preceptiva licitació.

Així, els magistrats deneguen la petició que havia realitzat l’entitat Per l’Horta sobre l’acord assolit al Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de València el 22 de desembre del 2023.

Segons l’alt tribunal valencià, els magistrats han rebutjat la mesura per entendre que «no concorren els requisits establerts per la jurisprudència per a la seua adopció», i la sala considera que els recurrents no han aportat cap argument relatiu als perjudicis contra l’interès general que ocasionaria l’acte administratiu contra el qual s’ha presentat recurs, sinó que «els seus arguments tracten sobre la realització de les obres i aquestes no depenen de la decisió contra la qual s’ha presentat recurs, sinó d’un projecte que és objecte d’un altre procediment i a instàncies d’un recurrent diferent».

Concentració davant del Port de València en motiu de la visita de l ministre espanyol de Transports

Reacció de l’Autoritat Portuària

Pel que fa a l’Autoritat Portuària de València, han qualificat aquesta decisió judicial com «una bona notícia» i la consideren «satisfactòria», al mateix temps que han afirmat que continuen treballant «en el projecte estratègic que suposa el Port de València per a la Comunitat Valenciana i per a Espanya».

El Consell d’Administració de l’entitat portuària va aprovar al desembre el plec per a la licitació de la nova terminal ubicada a l’ampliació nord del Port de València, que exigeix una inversió pública i privada de més de 1.600 milions d’euros, la major inversió privada de la història del sistema portuari a nivell estatal.

La terminal exigiria la construcció d’una connexió ferroviària i podria acollir fins cinc milions de contenidors, i estaria totalment electrificada, segons els seus promotors.

Comparteix

Icona de pantalla completa