Si creus en el periodisme independent i en valencià, agermana’t a La Veu. A més, ara podràs desgravar-te fins el 100% de la teua aportació. Informa-te’n ací.

El servei de transport compartit a demanda en vehicles de fins a 9 places, amb parades i horaris en funció de la demanda des del nucli de població fins a la capçalera comarcal o els centres sanitaris de referència dins de l’àmbit definit, podria ser una de les solucions per a la mobilitat als municipis en risc de despoblament.

Així ho assenyala un informe elaborat per la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, que estima que hi ha més de 161.300 persones amb necessitats de fer desplaçaments sanitaris o administratius, per exemple, de forma més senzilla, còmoda i accessible. Aquest servei estaria subvencionat en dies laborables de dilluns a divendres i el sistema de reserva i d’anul·lació es podria fer a través de trucades de telèfon o de mitjans telemàtics, amb una antelació mínima.

També indica que el servei podria prestar-se únicament dins les franges horàries en què no supose competència directa per a les expedicions previstes en l’horari vigent del transport regular que tinga autoritzada la mateixa connexió entre les parades d’origen i destinació. La tarifa es basaria en la que hauria correspost a un transport regular amb autobús.

Un sistema global per a tot el País Valencià

El conseller Arcadi España ha anunciat que abans de l’estiu, «el Consell aprovarà un decret d’ajudes específiques perquè els ajuntaments amb risc de despoblament tinguen un sistema de transport a la demanda que s’adapte a les necessitats, horaris i singularitat d’aquests municipis i dels veïns i veïnes».

Segons ha explicat el conseller, a aquesta primera fase per solucionar els problemes de mobilitat dels xicotets municipis sobretot de l’interior, la seguirà una segona que consistirà en el fet que la Generalitat pose en marxa l’any vinent un sistema de transport a la demanda global per a tot el País Valencià.

.

Comparteix

Icona de pantalla completa