El subdirector d’Emergències de la Generalitat, Jorge Suárez, ha reconegut davant la Guàrdia Civil que la reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi) de la vesprada del 29 d’octubre de 2024 —el dia que la DANA va assotar el País Valencià, especialment la província de València— no va ser gravada. El motiu, segons Suárez, és que “no està protocol·litzada” aquesta pràctica, tot i que el sistema utilitzat, Webex, sí que disposa de l’opció de gravació i notificació als participants.
Aquesta informació apareix en un informe de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil, encarregat per la titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 3 de Catarroja, en el marc de la investigació penal sobre la gestió de la DANA. El document detalla les condicions del Centre de Coordinació d’Emergències (CCE), situat a l’Eliana (Camp de Túria), incloent-hi els sistemes de videovigilància i de comunicació interna.

En relació amb el Cecopi, Suárez ha explicat que les reunions es convoquen per mitjà de Webex, amb accés mitjançant un enllaç que s’envia als participants. Aquest sistema permet guardar la gravació de la reunió en un espai virtual i controlar l’accés dels participants, però en cap moment del 29 d’octubre es va activar l’opció de gravació. A més, s’indica que “la sala del Centre de Coordinació de l’Eliana no disposa de mitjans de gravació d’imatge en l’interior”.
Un altre element preocupant de l’informe és la confirmació que no es van produir “caigudes de telefonia que afectaren la xarxa d’internet”, però sí que es van registrar incomunicacions amb les policies locals de 14 municipis. Entre elles, Alginet (Ribera Alta) a les 15.31 h, Cheste (Foia de Bunyol) a les 18.29 h, Paiporta (Horta Sud) a les 18.49 h, o Torrent (Horta Sud) ja entrada la matinada, a les 00.44 h. Aquestes interrupcions s’atribueixen a incidències en la infraestructura de Telefónica i problemes puntuals als equips de les Agències Integrades.
El mateix Suárez va reconéixer que una d’aquestes incidències, detectada des de les 4.30 h del 29 d’octubre, feia que “en un nombre significatiu de les cridades entrants no s’escoltara el ciutadà”, fet que obligava els operadors del 112 a fer tornar a telefonar. Aquest problema no es va resoldre fins dos dies després, el 31 d’octubre a les 18.00 h.
L’informe també destaca que els murals de deu pantalles del sistema VideoWall del Cecopi no es van utilitzar per projectar continguts visuals durant la jornada crítica, ja que estaven dedicades exclusivament a la videoconferència de coordinació d’emergències.