Les juntes directives de diverses associacions del taxi han fet públic un comunicat on consideren “una decepció i una traïció” l’aliança de patrocini entre Uber i el Roig Arena, i avancen que sol·licitaran una reunió amb Juan Roig abans de valorar possibles boicots. El text, datat a València l’11 de novembre, contraposa “la marca Roig”, que identifiquen amb “valenciania” i “valors ètics”, amb el model de negoci d’Uber, al qual acusen de “saltar-se les normes”.
Les entitats del taxi afirmen que, per a elles, l’acord conegut recentment “és una tremenda decepció i traïció per al sector del taxi” i qualifiquen l’aliança de “paradoxa” per “barrejar una cosa neta i aclamada per tots amb una cosa bruta i corrupta”. En aquesta línia, sostenen que “no s’entén com eixa mateixa marca Roig ha pogut caure en un error tan gran”, atés que, a parer seu, es tracta de “models empresarials totalment antagònics”.
“No s’entén com eixa mateixa marca Roig ha pogut caure en un error tan gran”
El comunicat defensa que el taxi és “un servei públic essencial en mans de famílies humils” que “compleixen les normes”, i contrasta aquesta idea amb la d’Uber, de la qual diuen que “està per damunt de les lleis” i que “recorre tot” quan troba limitacions al seu creixement a Europa. “Només cal llegir la premsa… Convidem qualsevol a llegir els Uber Files”, remarquen les associacions, que associen la multinacional a “convenis laborals, fiscalitat i normes de transport” presumptament vulnerats, així com a “seguretat de les persones” qüestionable.
Les organitzacions signants també apel·len directament a l’empresari valencià: “Uber està molt lluny del camí de rectitud al qual ens tenen acostumats les empreses que lidera el senyor Juan Roig”, i apunten que, “possiblement per delegar funcions”, ell “ni tan sols en té coneixement”. A més, es pregunten “com pot tacar-se un digne cognom com és el de Roig per a netejar un nom brut com és el d’Uber?” i retreuen als responsables del recinte esportiu que “sol·liciten col·laboració i presència al sector del taxi en cada esdeveniment” mentre “claven un ganivet per l’esquena” publicitant Uber. “No tot val i, afortunadament, no tot són diners”, conclouen en aquest passatge.
“Com pot tacar-se un digne cognom com és el de Roig per a netejar un nom brut com és el d’Uber?”
Abans d’emprendre “actes de boicot a cap marca o esdeveniment”, les juntes directives anuncien que “sol·licitaran una reunió amb Juan Roig” per a “demostrar-li que s’ha unit el seu nom al de la corrupció en perjudici del nostre sector”. Malgrat el to crític, el text acaba amb un missatge d’esperança: “Estem convençuts que recapacitarà.”
Segons el mateix comunicat, les associacions consideren que la decisió del Roig Arena “és una gran errada” i insisteixen que el patrocini amb Uber “decep” un col·lectiu que havia respost a les crides del recinte per a garantir “la millor de les imatges” en els esdeveniments. Les juntes directives signen el document que signen sis associacions del sector.






