Un total de 1.622 treballadors es veuran afectats pel nou Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) proposat per la direcció de la fàbrica de Ford a Almussafes (la Ribera Baixa). D’aquests, 626 serien baixes incentivades amb caràcter definitiu i 996 serien acomiadaments objectius amb preferència de recontractació el 2027, any en què està previst el llançament del nou vehicle multienergia que fabricarà la planta.
Així ho ha explicat el sindicat majoritari, UGT, després de la reunió mantinguda aquest dimecres en la qual s’ha constituït la comissió negociadora de l’ERO plantejat per l’empresa. La companyia ha entregat als sindicats la documentació amb la xifra de l’excedent de personal.
Aquest nou expedient a la factoria, que actualment té quasi 4.700 treballadors, supera el nombre de treballadors afectats en què es va tancar l’abril de l’any passat, que va suposar l’eixida de 1.124 empleats a través de plans de prejubilacions des dels 53 anys i un programa d’eixides incentivades.
UGT ha reclamat que «cal arbitrar solucions transitòries viables» i s’ha mostrat «segur» que «tindran el suport de les administracions, i també hauran de comptar amb la predisposició de la direcció de Ford».
El sindicat no tornarà a la taula de negociació fins que celebre la seua Assemblea d’Afiliats aquest dissabte, 15 de juny, per la qual cosa la següent reunió es produirà dilluns vinent. «A partir d’ací, estarem en disposició de fer públic per on passaria un possible Acord amb la UGT», ha assenyalat l’organització.
El nou ERO, el quart a Almussafes des que Ford va iniciar el 2018 la reestructuració a Europa, es va avançar després que la direcció anunciara el llançament d’un nou vehicle multienergia a mitjan 2027 i que es produirà a la fàbrica de la Ribera. Es tracta d’un vehicle global la producció anual del qual assolirà les 300.000 unitats.
La direcció de Ford va assegurar que la intenció de negociar aquest ERO no canvia l’objectiu de la companyia de fabricar aquest model. Cal recordar que en aquests moments Almussafes només produeix el Ford Kuga, després del cessament de fabricació de la furgoneta Transit el 17 d’abril, i des de la planta valenciana busquen una càrrega de treball que garantisca el seu futur.
Tot això es produeix malgrat que el 2022 la planta d’Almussafes va ser elegida per a fabricar els vehicles elèctrics de Ford a Europa, unes inversions que la companyia ha ajornat.