La Unió Llauradora i Ramadera ha expressat la seua «profunda preocupació davant la negativa» del Consell d’aprovar les esmenes proposades per l’organització agrària als pressupostos agraris del 2024, amb les quals pretenia assignar quasi 10 milions d’euros a «polítiques directes de suport» al sector.
El rebuig, segons La Unió, deixa «desprotegits a milers de productors» al País Valencià. El secretari general de l’organització agrària, Carles Peris, ha asseverat que «el nou govern valencià deixa així a l’estacada tot just començar a milers de productors de la Comunitat Valenciana i després es vanagloria de ser el defensor del camp valencià, i fins i tot Vox diu ser la veu dels agricultors i ramaders. Tot es queda en pura xerrameca que no es tradueix en fets».
L’entitat proposava una sèrie de modificacions en els pressupostos de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca per a destinar 9,9 milions d’euros a «mesures socioeconòmiques que anaven a beneficiar agricultors i ramaders en un moment on la situació productiva no és la més pròspera», ha exposat.

En concret, s’ha referit a l’efecte de la sequera que afecta la rendibilitat de les explotacions agràries, al que s’uneixen les conseqüències pel conflicte bèl·lic a Ucraïna que afecta la seua competitivitat, al costat de la pujada dels costos de producció.
«Amb el rebuig a les esmenes presentades per La Unió nombrosos productors es quedaran sense ajudes. Cal destacar als productors de vinya i olivar que tenen collites reduïdes i problemes de comercialització», remarca l’organització.
Malgrat això, ha assenyalat que «les mesures del govern espanyol no han proporcionat suport a aquests productors, i es formulava des de l’organització una ajuda autonòmica excepcional directa per a compensar les conseqüències econòmiques negatives».
Campanya «Taronja de València»
La Unió ha criticat que els cítrics valencians, «tan fotografiats durant els últims mesos en mans de responsables polítics, es queden sense el milió d’euros per a la campanya de promoció de la “Taronja de València” en un moment en què el consum està en descens i es fa imprescindible el suport públic als productors de cítrics».
«La pèrdua d’aquesta campanya és incomprensible i portarà conseqüències negatives en un futur pel despit a la distribució que havia apostat per aquesta campanya», ha agregat.
També ha criticat que el sector de fruita seca, que necessita dur a terme una reestructuració i adaptar-se a les demandes dels consumidors, «es queda sense el suport necessari per a no perdre competitivitat davant les produccions provinents de països tercers».