El Nadal no sols ha arribat als carrers, places i comerços valencians. També ho ha fet al Palau de la Generalitat, que aquest dilluns ha estrenat la seua decoració nadalenca durant la presentació de la campanya ‘El Nadal és valencià’, amb la qual el Consell vol fomentar el consum de productes autòctons durant les festes. Així, per segon any consecutiu, la Generalitat engega aquesta campanya que serveix per a posar en valor els molts productes elaborats, conreats o produïts al País Valencià que formen part imprescindible de les festes de Nadal.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assenyalat davant dels representants dels diferents sectors vinculats al Nadal que amb aquesta campanya el Consell té com a objectiu subratllar la qualitat dels productes locals i fer reflexionar a la societat sobre l’important paper que juga el País Valencià en la celebració de les festes nadalenques arreu l’Estat. “És evident que la el Nadal és valencià, perquè no hi ha cap producte associat a aquesta festa que no siga valencià”, ha dit Puig, qui ha matisat, però, que la Generalitat no vol “capitalitzar ni patrimonialitzar aquestes festes” tot i incidir que “és impossible trobar un territori que tinga tots aquests productes”.
Després de la primera experiència el Nadal passat, enguany la campanya vol transcendir les parets del Palau i fer-se visible a través de les xarxes socials. Aquest nou enfocament s’aconseguirà a través de l’etiqueta #El_Nadal_És_Valencià, que servirà per a difondre els missatges de la campanya en les distintes plataformes.
En aquest sentit, la directora general de Relacions Informatives i Promoció Institucional, Marta Hortelano, ha explicat que enguany també s’ha volgut apostar per les xarxes socials per a compartir els productes de la campanya, així com els sentiments que desperten. “Els nostres productes són productors de felicitat i, com hui en dia tot el que ens produeix alegria ho compartim en xarxes socials, hem decidit que el protagonista de la campanya també havia de ser l’etiqueta #El_Nadal_És_Valencià”, ha indicat. “Sense els valencians no hi hauria Nadal”, s’ha atrevit a dir Hortelano, qui ha assegurat que no és una frase feta sinó que ho demostren els productes que omplen les taules durant aquestes festes.
La campanya, segons ha explicat el president, busca fer un pas més per a parlar no solament dels productes i del seu origen, sinó de les sensacions i moments que es generen al seu al voltant. D’aquesta manera, s’apel·la directament a les emocions a través del lema ‘Productors de felicitat’. “A més dels productes, també volem destacar del Nadal un sentiment i una manera d’entendre la vida a través de l’hospitalitat, la solidaritat i que més enllà de les fronteres hem de buscar punts de trobada”, ha manifestat Puig sobre aquest tema.
Aquest any, per primera vegada, a més de les DO i les federacions de comerç, també s’ha implicat l’Agència Valenciana de Turisme (AVT), que elaborarà un mapa de municipis d’interès turístic nadalenc. En aquest sentit, el secretari autonòmic de la, Francesc Colomer, ha apuntat l’estreta relació que uneix la celebració d’aquestes festes amb el turisme. “El Nadal és un gran producte turístic que té molt a veure amb la singularitat i la diferenciació del que som els valencians per tot el món”, ha indicat. Colomer també ha explicat que la campanya té molt a veure amb la intenció de l’AVT de “desestacionalitzar” el turisme i de promocionar el País Valencià com un territori “obert i hospitalari”.
Portes obertes
L’acte també ha servit per a presentar la programació de les activitats amb les quals es pretén acostar el Nadal i els seus productes a tots els valencians i valencianes, que tindran lloc al Pati Gòtic del Palau de la Generalitat des de l’11 de desembre fins al dia de Reis.
Com a novetat, enguany destaca l’organització d’un xou de cuina amb el restaurador Joan Climent sobre la cuina nadalenca amb productes valencians, que tindrà lloc el 22 desembre a les 19.00 hores, i un altre amb la xef Begoña Rodrigo, sobre receptes d’aprofitament, que se celebrarà el 4 de gener, també a les 19.00 hores. A més, una ‘gastroneta’ tornarà a instal·lar-se als voltants del Palau del 22 al 5 de gener, excepte festius, per a degustar tots els productes nadalencs valencians que formen part de la campanya.
La música també juga un important paper en la programació d’enguany, amb concerts de Berklee, de la Banda Jove Associació Musical de Bunyol, Cullera i Llíria, del grup valencià Gener. Les cites musicals per als més xicotets vindran de la mà de Trobadorets i de Dani Miquel els dies 29 de desembre i 3 de gener, respectivament.
D’altra banda, el Palau celebrarà jornades de portes obertes des de l’11 de desembre fins al dia de Reis, i es desenvoluparan visites guiades per a l’alumnat dels col·legis. A més, en la Sala de l’Escrivania se situarà una part del Betlem monumental que també s’exposa en el Palau dels Català Valeriola i en el Palau dels Borja.
