«Un ciclista ha mort aquest dimarts [23 de gener] en un accident a la CV-310 al terme municipal de Bétera. El sinistre s’ha produït cap a les 12.16 hores, al quilòmetre 9,500 de la citada via, que uneix Godella i Torres Torres per Bétera». Aquesta és l’escassa informació que la Direcció General de Trànsit (DGT) va oferir sobre la mort d’un ciclista de 71 anys al pas per la població del Camp del Túria després de ser atropellat per un camió.
Ni l’òrgan encarregat de la gestió del trànsit ni el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) van oferir més dades sobre les causes o circumstàncies en què s’havia produït l’accident, més enllà que el ciclista «va xocar amb un camió».
Amb tot, testimonis presencials han assegurat a Diari La Veu que el camió que va atropellar el vehicle, a l’altura del centre de la Creu Roja, era un vehicle militar, específicament de la Unitat Militar d’Emergències (UME). Just allà hi ha cruïlla –quan l’accés al Polígon s’incorpora a la CV-310- que veïns del poble qualifiquen de «molt perillosa». Algunes fonts, fins i tot asseguren que la bicicleta anava pel carril bici quan va ser atropellada pel camió, però aquest punt no ha pogut ser confirmat.
Ni la DGT ni l’Exèrcit espanyol han respost als requeriments d’informació sobre els fets, ni el motiu pel qual va obviar-se aquesta informació en la nota de premsa difosa.
Base militar
La base militar de Bétera, a banda d’allotjar una secció de l’UME, també és la seu Caserna General Terrestre d’Alta Disponibilitat (CGTAD), una secció militar de resposta ràpida adscrita a l’OTAN.
No és la primera volta que l’alta concentració de militars a la zona provoca friccions i inconvenients al veïnat. El 2019, per exemple, una veïna de Bétera va denunciar amenaces i vexacions a través de Facebook per part del cap de protocol d’aquesta instal·lació.