FACUA-Consumidors en Acció ha denunciat la promotora del Medusa Festival, que se celebra del 7 al 10 d’agost a Cullera (la Ribera Baixa), per cobrar fins a 30 euros perquè els usuaris amb entrada per a un dia puguen entrar i eixir del recinte lliurement i per imposar un termini excessivament curt per a demanar la devolució dels diners que no s’ha consumit de les polseres cashless, únic mètode de pagament disponible per a adquirir certs productes. La denúncia s’ha presentat davant la direcció general de Comerç, Artesania i Consum de la Generalitat.

L’associació ha pogut comprovar que, en l’apartat “Termes i condicions” de l’esdeveniment, s’hi assenyala: “La teua polsera d’abonament general o acampada només permet un accés al dia. Per als següents accessos hauràs de pagar un encuny de reaccés, amb un cost de 15 euros al dia o 30 euros els tres dies d’esdeveniment”.

Per això, FACUA adverteix que “aquesta mesura se sustenta exclusivament en criteris de rendibilitat per a la promotora, buscant l’empresa del festival el seu enriquiment de manera il·lícita“. Al seu torn, entén que no hi ha justificació per a l’aplicació d’aquesta norma, “perquè si les entrades i eixides del recinte pogueren afectar el normal desenvolupament de l’espectacle o suposar un problema de seguretat, en cap cas es permetria el reaccés a aquestes”.

En el cas de les polseres cashless, la web del Medusa indica que hi ha un període de 16 dies, del 29 d’agost al 14 de setembre, per a “demanar devolució dels diners que et sobren”. Són, a més, “l’únic mètode de pagament vàlid durant el festival per a pagar beguda i marxandatge”, així com “el menjar del càmping, que també es pagarà mitjançant la polsera”.

FACUA recorda que la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris contempla com a infracció “la negativa a acceptar el pagament en efectiu com a mitjà de pagament dins dels límits establits per la normativa tributària i de prevenció i lluita contra el frau fiscal”.

Respecte a la imposició d’un termini de només 16 dies per a sol·licitar la devolució dels diners sobrants de les polseres, l’associació creu que és “completament abusiu”, ja que, segons la norma, “es consideraran clàusules abusives totes aquelles estipulacions no negociades individualment i totes aquelles pràctiques no consentides expressament que, en contra de les exigències de la bona fe causen, en perjudici del consumidor i usuari, un desequilibri important dels drets i obligacions de les parts que es deriven del contracte”.

Per tot això, FACUA insta la direcció general de Consum que duga a terme les actuacions que siguen oportunes i òbriga un expedient sancionador al Medusa Festival per la vulneració de la normativa de consum.

I recorda a tots els assistents a festivals o altres esdeveniments que incloguen limitacions d’aquesta mena que poden acudir a l’entitat perquè estudie el cas i mamprenga actuacions en defensa dels seus drets.

Més notícies
Notícia: Ribera Salud va pagar més de 200.000 EUR al despatx de Montoro
Comparteix
Aquesta és una de les diverses companyies valencianes que formaven part de la cartera de clients del bufet de l'exministre d'Hisenda entre el 2008 i 2019
Notícia: Estivella actua contra el regidor de Vox que “ocupa” el mirador del Garbí
Comparteix
L'Ajuntament activa el procediment per a restaurar la propietat de l'ermita de la Santa Creu, situada al cim
Notícia: 21 faltes en quatre paràgrafs
Comparteix
Compromís denuncia un escrit de l'alcaldessa accidental de València i li recomana “usar els serveis de normalització lingüística municipals”
Notícia: Identificat l’assassí de més de 5.000 milions d’estrelles de mar al Pacífic
Comparteix
Un bacteri és el responsable de l'epidèmia marina que ha desestabilitzat els ecosistemes oceànics

Comparteix

Icona de pantalla completa