El sindicat CCOO PV ha denunciat que centres educatius han rebut cartes de la Conselleria d’Educació en les quals es constaten «supressions» d’unitats i plantilles quan «encara no ha finalitzat el termini d’admissió», al mateix temps que ha instat el Consell a donar «marxa enrere» en la seua «deriva de retallades» en l’educació pública. Mentrestant, CSIF ha instat el departament liderat per José Antonio Rovira a «agilitzar» el procés d’adjudicacions docents perquè el 31 de juliol estiguen «totes assignades».

D’una banda, FECCOOPV ha insistit en la seua oposició «frontal» a la denúncia de la Conselleria als acords de plantilles signats pels sindicats amb l’anterior Consell del Botànic, segons els quals –incideix el sindicat– entre els cursos 2023-24 i 2024-25 «s’incorporaven 5.200 docents més a les plantilles dels centres educatius públics».No obstant això, ha lamentat que aquests acords «de millora» de les plantilles «són ja història» perquè «la dura realitat» del País Valencià és que hi ha «un govern de PP i Vox que aquest curs torna a les fortes retallades en l’educació pública».

En aquest punt, ha advertit que direccions de centres educatius s’han dirigit al sindicat «indignades i molt preocupades» després de rebre «una carta de la Conselleria d’Educació amb la dotació de plantilles per al pròxim curs» en la qual «constaten la supressió d’unitats i la consegüent supressió o desplaçament de companys».

Una comunicació que, segons CCOO, «tampoc es correspon» amb les vacants provisionals que apareixen en la plataforma AdmiNOVA i també «és incongruent» amb el fet de continuar obert el termini d’admissió de l’alumnat.

Davant aquesta situació, ha animat els centres educatius a presentar reclamacions per les «supressions d’unitats» i a traslladar-les als consells escolars municipals. De la mateixa manera, ha exigit al departament de Campanar que done «marxa enrere» en la seua «deriva de retallades» a les unitats i plantilles i «escolte la comunitat educativa», al mateix temps que ha garantit que continuaran reclamant «una educació pública i de qualitat totes les vegades que siga necessari».

D’altra banda, el sindicat CSIF ha instat la Conselleria d’Educació a «agilitzar» el procés d’adjudicacions docents perquè el 31 de juliol estiguen totes assignades, al mateix temps que ha recalcat la importància d’«evitar circumstàncies com les ocorregudes en anys anteriors», quan l’adjudicació «s’ha arribat a retardar fins a ben avançat agost».

L’organització ha incidit que hi ha «milers de docents pendents cada any» de les adjudicacions de places de cara al següent curs, un procés que afecta «tant a funcionaris en pràctiques com a interins o a desplaçats i suprimits». «La plaça que els toque determina la seua labor professional i també detalls importants per a la seua organització com llogar habitatge si es troba allunyada de la seua localitat de residència», ha incidit.

Per això, ha reclamat que en les adjudicacions isca «el màxim nombre de places» amb la finalitat de cobrir les peticions dels centres i de garantir la formació «més individualitzada possible» a l’alumnat per a «atendre les seues necessitats específiques».

En aquesta línia, ha subratllat que el nombre de places adjudicades constitueix «un baròmetre per a comprovar que no es produïsquen retallades respecte al curs anterior». En aquest sentit, ha fet èmfasi que el procés «requereix una planificació que fixe un calendari» per a oferta de places, peticions o publicació de llistats provisionals i definitius per especialitats tant en Secundària i Formació Professional o conservatoris com en Infantil i en Primària.

Així, CSIF ha remarcat la importància que tot el procés, amb l’adjudicació de les places als professionals que els corresponguen, estiga conclòs el 31 de juliol, abans d’agost. D’aquesta forma, argumenta el sindicat, «s’assegura que els centres disposen del personal adjudicat l’1 de setembre i que qui vaja a cobrir una vacant tinga el temps necessari amb l’objectiu d’organitzar-se en qüestions tan rellevants com el lloguer d’habitatge, si haguera de fer-ho».

D’altra banda, en la reunió de la Taula sectorial d’aquest dijous sobre inici de curs en cicles d’FP, ha demanat que les instruccions contemplen els canvis normatius a conseqüència de l’aplicació de la llei orgànica 3/2023 d’ordenació i integració de l’FP, amb «els recursos necessaris per a afrontar-los».

Comparteix

Icona de pantalla completa