Aquest dimarts, 9 de setembre, la plataforma Pòdcasts Pel Valencià, impulsada per Màxim Vivó i Pere Àlvaro ha anunciat l’engegada d’un nou format sonor que s’unirà a les altres quatre produccions que ja formen part de l’oferta audiovisual d’aquests comunicadors. L’estrena de Del Parpalló al Ventorro es podrà seguir a través de Spotify, iVoox i YouTube a partir d’aquest dissabte i els encarregats de conduir el pòdcast seran Paula Menero, coneguda a les xarxes socials amb el pseudònim de Redeula, i Màxim Vivó, qui també forma part de l’equip de La Comoditat Valenciana i Repel·lents.
Segons apunta l’anunci de Del Parpalló al Ventorro, el pòdcast serà de temàtica històrica i se centrarà en tot allò referent al País Valencià. De fet, tots dos comunicadors són historiadors, per la qual cosa el rigor acadèmic del format estarà assegurat pels mateixos presentadors. Així doncs, l’estrena d’aquest programa suposa una nova aposta de la plataforma Pòdcasts Pel Valencià per oferir continguts sonors de qualitat gràcies al suport econòmic que reben per part de la seua audiència. Des de l’engegada d’aquesta iniciativa el setembre del 2023, ara fa dos anys, l’agrupació ha rebut més de 1.850 euros per part de la seua audiència. La plataforma de micromecenatge L’Aixeta és l’espai des d’on els 45 mecenes donen suport mensualment al projecte. Segons la informació que es pot consultar públicament al web, aquests mecenes aporten un total de 220 euros mensuals.

El micromecenatge, per tant, resulta una de les alternatives més viables, econòmicament parlant, perquè creadors i artistes amb una comunitat de seguidors activa reben alguna remuneració econòmica per la tasca que realitzen. Simmer Valenciana, la creadora de continguts de videojocs de Benicarló, també compta amb una pàgina en L’Aixeta on rep el suport de 6 mecenes mensuals. Però l’exemple més sonat és el de La Sotana. El popular pòdcast català d’humor i futbol compta amb una pàgina de Patreon, plataforma de micromecenatge d’origen estatunidenc, on rep el suport de 6.983 membres. En total, segons les dades publicades al web, recapten 12.620 euros mensuals. Sense dubte, un cas d’èxit a la indústria del pòdcast que possibilita als seus creadors poder dedicar-s’hi al marge de patrocinis, emissores de ràdio o plataformes alienes.






