Aquest dimecres diversos mitjans de comunicació editorialment pròxims al PP difonien un àudio que reflectia una part d’una conversa mantinguda entre una treballadora de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), que depèn del govern espanyol, i una altra del servei d’Emergències de la Generalitat, el dia que dana va arrasar diverses comarques del País Valencià. Ara la direcció de l’AEMET estudia si la difusió d’aquest àudio pot ser constitutiva d’alguna classe de delicte. En aquest cas, es valorarà si la institució emprén accions legals contra els responsables de la filtració.
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, es va fer ressò d’aquest àudio, que va reproduir al seu compte de la xarxa social X amb la frase: «La trucada d’Aemet a la Generalitat a les 12.08 del 29 d’octubre: “No marejarem amb més avisos”, mentre que el secretari d’Estat de Medi Ambient, Hugo Morán, per part seua, llançava un altre missatge en la mateixa xarxa social en el qual afirmava: “Mazón, a la vora del delicte, manipulant els àudios del 112″».
La mateixa Aemet va fer públic un comunicat a X en què explicava que en aquest àudio la meteoròloga «trasllada, com correspon en l’exercici de les seues funcions, que a les 12.01 h s’han confirmat les previsions del matí» i que «no s’ha fet canvis».
Per tant, «indicava que la predicció es mantenia i que es reafirmaven els avisos de nivell roig per precipitacions torrencials que s’havien activat per a la província de València entre les 7.36 h i les 9.41 h del matí». A més, ha detallat que al llarg d’aquell matí «s’havien mantingut converses entre els dos organismes per informar puntualment de la situació».
Ara, en una comunicació al seu personal, l’agència manifesta la seua voluntat de «protegir tot el personal d’atacs procedents de diferents àmbits, sobretot de les xarxes socials», i expressa la seua solidaritat especialment amb els que han patit amenaces o intents de descrèdit per fer la feina de manera adequada. També mostra tot el seu suport a la predictora afectada -la feina de la qual va ser impecable, defensa- i lamenta l’«ús manipulat i tergiversat» que s’ha fet, alhora que considera que la informació que es va transmetre va ser clara, precisa i de gran valor perquè els serveis d’emergències pogueren prendre decisions posteriorment.