La treballadora del 112 del País Valencià Amparo López ha declarat a la jutgessa de Catarroja (l’Horta Sud) que instrueix la causa de la dana que la informació que reben en aquest número de telèfon “és impossible que no arribe als organismes que estan integrats en la mateixa emergència“. “És impossible que no es comunique als organismes que estan dins dels protocols perquè tots utilitzem el mateix sistema de comunicacions“, ha remarcat.
Així ho ha afirmat López aquest dimecres en declaracions als mitjans de comunicació a les portes de la Ciutat de la Justícia de València, després de declarar davant la magistrada. Ha detallat que li ha explicat com funciona el telèfon del 112, com recullen la informació i si és possible que aquesta informació no es trasllade.
Interpel·lada pels periodistes sobre per què és “impossible” que no arribe la informació que recullen, l’empleada ha recalcat que tots els organismes que estan integrats dins del mateix sistema de comunicacions comparteixen la informació.
“La nostra funció és ser ràpids“
Ha precisat que el seu “principal” treball és obtindre la informació de “quina emergència és i on està passant per a traslladar-la als organismes que han d’acudir”. “I aquests organismes estan integrats en el mateix sistema de telecomunicacions nostra. La nostra funció és ser ràpids, àgils amb totes les forces, perquè aquestes persones deixen d’estar en perill”, ha emfatitzat. I ha puntualitzat que un d’aquests organismes és Emergències de la Generalitat i un altre el Consorci de Bombers de València, entre altres.
López ha reiterat que els empleats del 112 traslladen la informació de l’emergència “a qui ha d’acudir o a qui ha de prendre responsabilitats a prendre decisions per a saber què han de fer”.
Aquestes declaracions davant la jutgessa es produeixen després que, el mes de març, l’exsecretari d’Emergències de la Generalitat Valenciana, Emilio Argüeso, assegurara en un recurs de reforma presentat al jutjat que el dia de la catàstrofe el 112 “no va enviar cap comunicació” al Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi).
“Al·luvió de trucades“
La treballadora ha afegit que, en la seua declaració davant la magistrada, ha afirmat que en el 112 va haver-hi un “al·luvió de trucades” des del matí del 29 d’octubre i que per als empleats “és molt important poder atendre les telefonades tal com es reben”. “Som un termòmetre perfecte del que està passant al carrer“, ha sostingut.
López ha explicat que la jutgessa també li ha preguntat com va ser el seu dia 29 i ha indicat que ella tenia “informació del que estava ocorrent, com qualsevol altre ciutadà”. “Vaig prendre mesures personals perquè veia que l’aigua algun lloc havia de caure i per algun lloc havia de seguir el seu curs”, ha conclòs.