El Consell d’Informatius d’À Punt ha emés un comunicat en què «rebutja i condemna» l’agressió que va patir un dels seus equips a Catarroja (l’Horta Sud) el 29 de novembre.
La cadena pública valenciana ha dut a terme una exhaustiva cobertura de la DANA del 29 d’octubre i de les seus tràgiques conseqüències, que ha fet que la televisió assolisca al novembre el seu rècord històric d’audiència des de l’inici de les emissions el juny del 2018, amb un total de 2.769.000 espectadors. Per això, el Consell d’Informatius remarca que l’«esforç» del personal de l’empresa «no mereix una resposta com la que van trobar els nostres companys per part d’un individu intolerant i violent que va impedir, amb el llançament d’objectes i insults, el normal desenvolupament del seu treball».
Així, el Consell d’Informatius manifesta «tot el suport i solidaritat amb els companys víctimes de l’agressió» i destaca «la resposta modèlica que van donar davant d’una actitud intolerable».
Atés que des del primer moment s’ha informat amb professionalitat i dedicació, complint amb el mandat com a mitjà públic, el Consell d’Informatius remarca que «ningú millor que nosaltres, perquè n’hem sigut testimonis des de primera hora, comprén el dolor i la indignació que provoca la destrucció». Però, continua, «això no pot justificar en cap cas l’agressivitat ni la violència com a resposta».
Entenem la frustració de qui ho ha perdut tot, però això no justifica cap agressió. En la #DANA els mitjans públics valencians hem estat, estem i estarem per a informar i complir amb el nostre mandat de servei públic. pic.twitter.com/fSbQlXgFbh
— Consell d’Informatius d’À Punt (@CdIAPunt) December 4, 2024
Com va assenyalar en un comunicat anterior, el Consell d’Informatius considera que la cadena pública valenciana ha fet front al «repte més gran de la nostra història com a mitjà públic», i que tot i les «errades i precarietat recurrent pel que fa a mitjans tècnics i humans, hem fet una cobertura quasi modèlica» arribant a «desenes d’escenaris, parlant amb centenars d’afectats, actuant com a mitjà oficial de servei públic per a les comunicacions institucionals, entrevistant desenes d’especialistes i lluitant contra totes les dificultats que una cobertura com aquesta comporta».
Ara, indica el Consell d’Informatius, «els equips d ‘À Punt mantenen una presència en les zones més castigades per a donar veu a totes les víctimes i visibilitzar la situació que estan vivint». «Fins i tot alguns companys i companyes s’han vist directament afectats mentre exercien la seua tasca com a informadors i personal d’un servei públic que, cal recordar-ho, és essencial».
Finalment, el Consell d’Informatius subratlla que «per part dels mitjans de comunicació públics, el seguiment informatiu continuarà, tot i els impediments que alguns (sempre una minoria) vulguen imposar-nos.»