A causa dels estralls de la DANA, les principals carreteres d’entrada i eixida de València registren aquest matí embussos de fins a 42 quilòmetres. Cal recordar que es mantenen tallades diverses vies, segons ha informat el Centre de Gestió de Trànsit (CGT) de València.
En concret, la A7, a l’altura de Sagunt, sentit València, presenta uns huit quilòmetres de retenció. Es tracta dels conductors que van des de la localitat de Faura fins a Sagunt, al Camp de Morvedre.
La mateixa carretera, la A7, però cap a Paterna (l’Horta Nord), també registra cinc quilòmetres de retencions en sentit sud, han indicat les mateixes fonts.
Per part seua, la V-21 presenta aquest matí retencions de sis quilòmetres d’entrada a València, des del quilòmetre 12, a Alboraia (l’Horta Nord), fins al 18.
La CV-35, la Pista d’Ademús, registra uns altres set quilòmetres de retencions, des del número 9 al 2, al Palau de Congressos de la ciutat.
D’altra banda, la V-30, sentit Port de València, presenta aquest matí set quilòmetres més d’embussos, des del 10, a Xirivella (l’Horta Sud), fins al número 3.
Finalment, la V-31, la Pista de Silla, direcció València, registra retencions des del quilòmetre 0, a Silla, fins al 9, a Catarroja (l’Horta Sud). Aquesta carretera té habilitats tots els carrils exceptuant-hi el dret, que està reservat per a Emergències.
Circumval·lació de València
La crescuda del barranc del Poio o de Xiva va provocar el col·lapse de l’estructura de pas de la A-7 (km 336,850), al terme municipal de Quart de Poblet (l’Horta Sud). A partir de llavors, les dues calçades de la circumval·lació de l’àrea metropolitana de València van quedar fora de servei, en un tram amb un trànsit de 77.593 vehicles/dia i percentatge de vehicles pesants entorn al 25%.
Per tant, mentre s’escometen les obres de restitució del by-pass per part del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, la mobilitat metropolitana de València queda significativament afectada per la pèrdua de capacitat viària associada i produint-se a més el consegüent desviament del trànsit a les carreteres que es constitueixen en alternativa, la V-31 i V-30 principalment.
Atés que les esmentades vies suporten cada dia elevades intensitats de trànsit, la DGT ha considerat imprescindible adoptar mesures extraordinàries d’ordenació de la circulació que impliquen restringir el pas de vehicles pesants i limitar la circulació d’aquests a l’horari nocturn en determinades vies, amb l’objectiu de garantir en condicions de seguretat i fluïdesa la mobilitat dels ciutadans en els seus desplaçaments quotidians, el proveïment en la zona afectada pels greus efectes de la DANA i la circulació dels vehicles d’emergències.