El diputat de Compromís Vicent Granel ha denunciat el “col·lapse” del sistema públic de SITVAL (Societat Valenciana d’Inspecció Tècnica de Vehicles) que “viu una situació insostenible per la gestió del govern de Mazón, amb temps d’espera de mitjana entre dos i tres mesos i fins a quatre en algunes estacions per aconseguir cita, així com la manca d’ampliació del personal i de noves ITV”.

Granel ha assenyalat que “aquesta situació caòtica és el resultat directe de la deixadesa de la consellera Marián Cano, que ha optat per actuar tard i malament, sense preveure l’augment de la demanda a l’estiu”.

Des de Compromís s’alerta que no s’ha contractat personal nou de manera real, sinó que “el govern de Mazón està venent que s’incorporaran nous treballadors tot i que en realitat són exclusivament per a cobrir substitucions d’estiu. Aquestes contractacions són mers pegats, però quan acabe l’estiu continuarem tenint un servei col·lapsat”, ha recalcat Granel.

El diputat de Compromís també ha advertit que “no apareix als pressupostos de 2025 cap partida destinada a la construcció d’estacions fixes en zones especialment col·lapsades”, i ha afegit que “a les comarques de l’interior de Castelló continuen depenent d’estacions mòbils que no donen una cobertura real i que deixen la ciutadania desatesa”. De fet, les comarques del nord són les més afectades pel col·lapse, amb només tres estacions fixes on la demora per a demanar cita és de mínim 45 dies.

Com a conseqüència directa d’aquesta situació, els valencianistes asseguren que la ciutadania està acumulant multes per no poder obtindre cita a temps. L’any 2024 es van registrar 11.500 sancions per circular sense ITV només a les comarques del nord. A falta de dades oficials per a les comarques de València i Alacant, des de Compromís s’ha fet una estimació per al conjunt del territori valencià corresponent també a 2024. “El resultat és preocupant”, segons Granel, “podríem estar parlant d’aproximadament 70.000 multes a causa de la falta de cites disponibles”.

La coalició proposa que es reforcen de manera immediata les plantilles de totes les estacions, que les unitats mòbils de Castelló passen a ser fixes per a garantir una cobertura territorial estable, i que s’impulsen noves estacions fixes en aquells punts on el col·lapse és més greu.

“La solució no pot ser desplaçar la gent d’un punt a un altre, ha de ser garantir que qualsevol persona puga passar la ITV a la seua comarca sense haver d’esperar mesos per una cita”, ha insistit Granel.

Compromís ha iniciat accions a Les Corts per tal d’instar la Conselleria a fer front a les necessitats de la ciutadania. “Volem saber quins són els temps d’espera actuals per província, quin és el pla estratègic amb què compta l’empresa pública SITVAL, i exigim que es posen en marxa de forma immediata les noves estacions d’Onda i Sogorb per a evitar el col·lapse d’estiu”, ha explicat el diputat de Compromís i ha conclòs: “No podem permetre que la consellera Marián Cano continue amagada mentre la ciutadania paga les conseqüències de la seua inacció”.

Més notícies
Notícia: Anticorrupció demana quatre anys de presó per a Francis Puig
Comparteix
Fiscalia acusa el germà de Ximo Puig d’usar factures falses i societats instrumentals per obtindre ajudes al foment del valencià i del català entre 2015 i 2018
Notícia: DANA | Micó critica la reconstrucció de Sánchez: “Exclou zones clau”
Comparteix
Compromís reclama una visió metropolitana del risc, mesures amb criteris hidràulics i la inclusió de València i l’Horta Nord en el pla estatal de reconstrucció post-DANA
Notícia: Acusen Català de posar València “al servei dels fons d’inversió, no del veïnat”
Comparteix
Compromís demana la suspensió definitiva de les llicències per a apartaments turístics i la seua transformació en habitatges d'ús residencial
Notícia: Acusen Mazón d’opacitat en les despeses de la caixa fixa del 2025
Comparteix
Compromís denuncia que el Consell incompleix la Llei de Transparència i reclama la publicació immediata de les dades

Comparteix

Icona de pantalla completa