Diari La Veu del País Valencià
Els sindicats alerten de degradació de seguretat del metro i convoquen vaga

El comité d’empresa de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha anunciat noves aturades parcials a Metrovalència i tramvies per a denunciar la falta crònica de personal i els riscos que —segons el sindicat— afecten la seguretat del servei. “Falta plantilla, sobretot en manteniment. L’externalització encareix i empitjora el servei”, afirma Ana B. Martínez, secretària general de la secció sindical de CGT, que reclama “la reposició dels planters amb personal propi de FGV perquè estem parlant d’infraestructures crítiques”.

Et pot interessar

La representant sindical assegura que “tots els dies hi ha alguna incidència” i posa com a exemple l’apagada del 28 d’abril: “La nit del 28 al 29 d’abril no hi havia personal de senyalització 24 hores, 365 dies a l’any. El servei de senyalització és el que porta els sistemes de seguretat i els estan llevant part de les seues feines; hi ha una falta gran de recanvis”. Segons Martínez, “aquella nit no es van abaixar les barreres als passos a nivell i es van donar prop de 2.000 autoritzacions de pas: abaixes la velocitat i creues el pas a nivell com un vianant però sense visibilitat. Tenim balises que no es poden reprogramar”. “A la direcció li molesta que diguem que la seguretat no està assegurada”, afegeix.

En l’àmbit laboral, CGT denuncia que “no tenim conveni des de 2023, està caducat; la negociació s’ha dilatat”. El sindicat explica que FGV es va comprometre a remetre un esborrany “a finals de juny”, però “l’1 de setembre encara no estava redactat”. També critica “modificacions de condicions laborals arran de la DANA” i el fet de no haver pogut “seure amb Protecció Civil per a saber què va passar amb l’autoprotecció que no es va aplicar” aquell dia: “No hem participat en cap comissió d’anàlisi; no s’ha fet i podria haver-se fet. Hi ha hagut actuacions negligents”.

Segons la comunicació registrada al Tribunal d’Arbitratge Laboral, els motius de la vaga inclouen la modificació unilateral de condicions de treball, la no creació d’una comissió interna d’investigació dels incidents des del 29 d’octubre de 2024, la reversió dels contractes per emergència DANA, una partida extraordinària per al personal afectat per la DANA, l’incompliment del conveni (capítol 10, article 29 sobre jubilacions parcials), la falta de protocols davant fenòmens atmosfèrics adversos i l’incompliment dels gràfics de treball i cobertures de llocs.

Les aturades parcials comunicades per a la demarcació de València són les següents: 1 de setembre de 2025: de 7.45 a 9.30, de 13.30 a 15.30 i de 22.00 a 23.59. 8 de setembre de 2025: huit franges amb parades parcials, de 7.30 a 9.15, de 12.45 a 14.45 i de 21.45 a 23.45 (distribuïdes en diversos torns al llarg del dia).

CGT ja va realitzar una aturada prèvia el 29 de juliol (de 10.00 a 13.00) i adverteix que el conflicte continuarà “fins que hi haja plantilla pròpia suficient, recursos i seguretat real per a la ciutadania i per al personal”. “Sense personal no hi ha seguretat, i sense seguretat no hi ha servei públic digne”, conclou Martínez.

Més notícies
Notícia: VÍDEO | La CGT recorda Palestina a la Tomatina
Comparteix
Un piquet del sindicat ha realitzat una acció a Bunyol enmig dels preparatius d'un dels festivals amb més projecció internacional
Notícia: VÍDEO | Bombers forestals denuncien la falta de personal helitransportat
Comparteix
Les dues unitats helitransportades disponible hui compten només amb tres components, quan n'haurien de ser set
Notícia: Així serà el retorn del servei a Rodalies
Comparteix
CGT reclama «aprofitar» la necessitat de reconstruir totalment la C-3 per recuperar el tren a Camporrobles, eliminat fa tres anys
Notícia: [Vídeo] El ministre Puente s’oblida de les infraestructures valencianes
Comparteix
Ni una menció destacada al País Valencià durant l'entrevista d'Óscar Puente a la Ser

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa