La secció sindical de CCOO PV a l’hospital de Sant Joan d’Alacant a Alacant ha denunciat la “poca previsió” de la direcció del centre i de les autoritats sanitàries autonòmiques i centrals en la gestió de malalties contagioses, després de l’hospitalització dissabte passat d’un pacient amb els símptomes de la malaltia d’Ébola, que finalment han donat negatives, la qual cosa ha portat a una situació “d’improvisació”.
Així, des del sector Sanitat de CCOO PV han indicat aquest dilluns, en declaracions a Europa Press, que encara que les proves han donat negatives el centre sabia des del passat mes d’abril que seria l’hospital de referència per a atendre aquest tipus de malalties contagioses. “Hem sigut coneixedors per la premsa, encara que sembla que els havien avisat i s’estaven realitzant accions internes des del mes d’abril”, han remarcat les fonts sindicals consultades.
“Falta d’informació i formació deficient i precipitada”
Segons la secció sindical, les instal•lacions i el personal “ha d’estar activat des del moment en què és declarat com a centre de referència” i aquest treball “no estava fet”, per la qual cosa han destacat que s’ha produït una “falta d’informació i de formació deficient i precipitada”.
No obstant açò, han destacat que “encara sort que són uns grans professionals que han actuat tirant mà de les recomanacions universals davant les infeccions, però necessites les específiques i més en aquestes infeccions que causen bastant por”.

Formació
Davant açò, des de CCOO han reiterat que aquest dilluns “com vàrem fer en una reunió dimecres passat amb la direcció, sol•licitarem el programa de formació i ensinistrament del personal específic” per a la implantació del protocol. Un protocol que es basa sobre un guió que “el personal ha de conèixer perquè estiga implantat i actuar adequadament i no causar cap perill indesitjat ni de salut pública a l’exterior”.
Així, han puntualitzat que des d’abril s’havia constituït una comissió de treball, en la qual estaven la direcció i alguns caps, “però el personal que ha d’atendre no ho coneixia, al marge d’alguna xerrada o algun correu electrònic al personal d’urgències”.

Per açò, han assenyalat que “han de formar” a tot el personal que “vagen a atendre a aquest tipus de pacients” i han recordat que “en una organització tan gran, entren professionals no sanitaris com zeladors, manteniment o neteja que tenen una actuació dins d’aqueix protocol i que han de tenir una formació bàsica”.