L’Ajuntament de València, encapçalat per M. José Catalá, ha acordat patrocinar la marató “Trinidad Alfonso – Zurich”, apadrinada i impulsada per Juan Roig, amb 100.000 euros, a petició de la Societat Esportiva Correcaminos, “amb càrrec a l’aplicació pressupostària conceptuada com a ‘Publicitat i Propaganda’ del vigent pressupost municipal, mitjançant un contracte privat adjudicat amb el procediment negociat sense publicitat per raons d’exclusivitat“, “atés que la Societat Esportiva Correcaminos és titular en exclusiva dels drets de la marató” i “no resulta possible negociar la seua oferta”, assenyala la resolució de la Junta de Govern.

Segons consta en el document, la proposta presentada per l’entitat s’ha aprovat “per considerar-se convenient i necessari promoure la imatge de la ciutat com a municipi compromés amb l’esport, que dona suport a la celebració de grans esdeveniments esportius que actuen com a dinamitzadors de l’economia i projecten la seua imatge a nivell global, i per considerar-se justificat el retorn publicitari estimat en 15.015.000 euros, generat per les accions de màrqueting oferides per la Societat Esportiva Correcaminos”. [Veure el contracte al final de l’article.]

Des de fa uns anys, la prova esportiva ha ampliat els patrocinis, que cada vegada suposen una part més important del negoci, davant la reducció de l’aportació de la Fundació Trinidad Alfonso (FTA), principal mecenes de la carrera. Així, fins al 2022 va ser l’energètica EDP la que es va incloure en el nom de la marató, encara que es va mantindre un any més com a patrocinador oficial. El 2023 també es va unir Coros com a cronòmetre oficial de la prova en substitució de Garmin, i Fira de València, a més d’incorporar-se com a patrocinador, va albergar per primera vegada Expo Esport València els dies previs a carrera. En aquest segon bloc de grans patrocinadors, hi ha Movistar, CaixaBank, Coca-Cola, MSC i la mateixa Fira de València. Quant als espònsors tècnics, la marató compta amb New Balance que va entrar el 2021 en el lloc de Luanvi

L’acord amb la companyia asseguradora Zurich, que va començar el 2022 i es mantindrà fins al 2027, va elevar l’any passat la seua posició per a convertir-se en l’espònsor que apareix en el nom de la marató al costat de la mateixa FTA. Els detalls econòmics no han transcendit, però el pressupost de la carrera el 2023 va ser de 6,5 milions d’euros, i va tindre una participació rècord de 33.000 corredors. El mateix any, els ingressos comercials suposaven el 26% de xifra de negoci

La companyia suïssa organitza des del 2023 un circuit amb cinc maratons a l’estat espanyol, en els quals exerceix com a patrocinador principal. A més del de València, Zurich també dona nom a la carrera de Barcelona, Madrid, Sant Sebastià i Sevilla.

Documents
Més notícies
Notícia: DANA | La jutge situa les entrevistes de Mazón en “la ficció o autoficció”
Comparteix
La magistrada assenyala que "la incorporació d'aquestes declaracions s'hauria de produir si es fera ús pel president de la Generalitat de la facultat de declarar com investigat en el present procediment"
Notícia: Un exdiputat del PSPV es dona de baixa pel vot en la ILP antitaurina
Comparteix
David Calvo havia estat responsable d'agricultura del grup parlamentari en la passada legislatura
Notícia: Compromís, Més per Mallorca i ERC reclamen el nou canal en valencià de RTVE
Comparteix
La PNL de Més, ERC i Compromís insta el Govern a garantir la recepció del nou canal de RTVE per TDT i plataformes digitals al País Valencià i les Illes, i a reforçar els centres territorials per enfortir la producció en valencià
Notícia: DANA | Ferran Torrent: “Els valencians som invisibles”
Comparteix
Diari La Veu avança en exclusiva testimonis recollits al llibre "Memòria del fang", de Rebel Edicions, amb textos de Pau Alabajos i Ricard Chulià, i fotografies de Rose Hurtado, que es presenta el 15 d'octubre

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa