L’Ajuntament de València, encapçalat per M. José Catalá, ha acordat patrocinar la marató “Trinidad Alfonso – Zurich”, apadrinada i impulsada per Juan Roig, amb 100.000 euros, a petició de la Societat Esportiva Correcaminos, “amb càrrec a l’aplicació pressupostària conceptuada com a ‘Publicitat i Propaganda’ del vigent pressupost municipal, mitjançant un contracte privat adjudicat amb el procediment negociat sense publicitat per raons d’exclusivitat“, “atés que la Societat Esportiva Correcaminos és titular en exclusiva dels drets de la marató” i “no resulta possible negociar la seua oferta”, assenyala la resolució de la Junta de Govern.
Segons consta en el document, la proposta presentada per l’entitat s’ha aprovat “per considerar-se convenient i necessari promoure la imatge de la ciutat com a municipi compromés amb l’esport, que dona suport a la celebració de grans esdeveniments esportius que actuen com a dinamitzadors de l’economia i projecten la seua imatge a nivell global, i per considerar-se justificat el retorn publicitari estimat en 15.015.000 euros, generat per les accions de màrqueting oferides per la Societat Esportiva Correcaminos”. [Veure el contracte al final de l’article.]
Des de fa uns anys, la prova esportiva ha ampliat els patrocinis, que cada vegada suposen una part més important del negoci, davant la reducció de l’aportació de la Fundació Trinidad Alfonso (FTA), principal mecenes de la carrera. Així, fins al 2022 va ser l’energètica EDP la que es va incloure en el nom de la marató, encara que es va mantindre un any més com a patrocinador oficial. El 2023 també es va unir Coros com a cronòmetre oficial de la prova en substitució de Garmin, i Fira de València, a més d’incorporar-se com a patrocinador, va albergar per primera vegada Expo Esport València els dies previs a carrera. En aquest segon bloc de grans patrocinadors, hi ha Movistar, CaixaBank, Coca-Cola, MSC i la mateixa Fira de València. Quant als espònsors tècnics, la marató compta amb New Balance que va entrar el 2021 en el lloc de Luanvi
L’acord amb la companyia asseguradora Zurich, que va començar el 2022 i es mantindrà fins al 2027, va elevar l’any passat la seua posició per a convertir-se en l’espònsor que apareix en el nom de la marató al costat de la mateixa FTA. Els detalls econòmics no han transcendit, però el pressupost de la carrera el 2023 va ser de 6,5 milions d’euros, i va tindre una participació rècord de 33.000 corredors. El mateix any, els ingressos comercials suposaven el 26% de xifra de negoci
La companyia suïssa organitza des del 2023 un circuit amb cinc maratons a l’estat espanyol, en els quals exerceix com a patrocinador principal. A més del de València, Zurich també dona nom a la carrera de Barcelona, Madrid, Sant Sebastià i Sevilla.