Els grups del Botànic (PSPV, Compromís i Unides Podem) i els de l’oposició (PP, Cs i Vox) no s’han posat d’acord en el dictamen de la comissió especial d’estudi de Les Corts contra l’assetjament escolar, encara que seguiran negociant per a consensuar un text conjunt i tornaran a debatre-ho l’1 de febrer.
En qualsevol cas, representants dels grups han coincidit aquest dimecres en la necessitat de millorar els protocols, la detecció i la prevenció, a més d’aconseguir que no hi haja por a denunciar. PP i Cs, per la seua banda, han apostat per realitzar test específics als alumnes i per dotar de recursos els orientadors escolars.
Des del grup socialista, Ana Besalduch ha demanat implicar tota la societat i no només la comunitat educativa, quantificar tots els casos d’assetjament que no s’arriben a denunciar i aprofundir en ferramentes com els orientadors escolars.
Jesús Pla (Compromís) ha apostat per la detecció precoç i per «desestigmatizar» les denúncies d’assetjament escolar i ciberassetjament perquè isquen a la llum tots els casos.
«És un problema prou greu com per a donar-li la importància que mereix», ha reivindicat Beatriu Gascó (UP), qui ha defensat un canvi metodològic que incidisca en «una educació emocional contínua».
Entre l’oposició, la diputada del PP Beatriz Gascó ha proposat realitzar dos tests individuals als alumnes per a «arribar a temps» als casos d’assetjament, així com que els docents compartisquen bones pràctiques en seminaris o «prendre mesures sobre si els mòbils es poden introduir a l’aula».
Merche Ventura (Cs) ha plantejat avaluacions trimestrals per a conèixer el nivell de violència a les aules, a més de reforçar i agilitar els protocols i dotar els orientadors escolars de més recursos.