Amb un any de trajectòria, El Mood, la revista digital impulsada per Plataforma per la Llengua, celebra el seu aniversari amb un balanç positiu i nous reptes al davant. El projecte ha aconseguit consolidar-se com un espai de creació i difusió cultural per a la joventut, amb una proposta multiplataforma que ha arribat a sumar més de 50.000 visualitzacions en vídeos i acumula una comunitat de més de 2.300 seguidors a Instagram i TikTok. Parlem amb Àngela Navarro, coordinadora del projecte, sobre el camí recorregut i els objectius per a 2025.

Un projecte per a connectar joves i llengua

Com definiries la trajectòria d’El Mood fins ara?
«El Mood va nàixer amb l’objectiu de generar contingut per a joves a les xarxes socials que utilitzen diàriament, com TikTok o Instagram. Volíem donar veu a diferents projectes culturals i oferir un espai per a noves propostes creatives», explica Navarro.

El projecte ha tingut un creixement notable al llarg de 2024. «Hem augmentat més d’un miler de seguidors a Instagram i els nostres creadors continuen tenint gran repercussió. Per exemple, hem arribat fins i tot a Argentina i Brasil gràcies a una de les nostres creadores. El Mood ha demostrat que podem ser universals», afegeix la coordinadora.

El repte dels algoritmes i la universalitat del català

Com valoreu el repte d’utilitzar el català a les xarxes socials?
«És complicat. Els algoritmes prioritzen llengües com l’anglés o el castellà, però nosaltres hem demostrat que el català pot ser universal. Tot i ser una llengua local, hem rebut missatges de persones d’altres països que es mostren interessades, fins i tot en aprendre-la», destaca Navarro.

Treballar amb creadors de tots els territoris de parla catalana és una de les claus del projecte. «Ens permet crear xarxa i visibilitzar el nostre contingut de manera col·lectiva, alhora que donem suport als creadors», apunta.

Diversitat de continguts i seccions per a tots els gustos

El Mood es caracteritza per una oferta variada de continguts: des de notícies fins a consultoris i horòscops. «Una revista ha d’unir diferents interessos. Si t’agrada la música, potser també descobreixes un llibre que et crida l’atenció. L’objectiu és no segmentar el públic, sinó unir-lo», afirma Navarro.

D’entre els creadors que han destacat aquest any, Navarro menciona noms com Ferrxn i Arnau Molet assenyala que «els seus vídeos continuen tenint molt èxit i ajuden a consolidar el projecte».

Nous objectius i desitjos per al futur

Mirant cap a 2025, El Mood es planteja nous reptes. «Ens agradaria consolidar les campanyes que ja tenim en marxa, com ‘Tria Valencià’ i ‘La llengua no es toca’, que han tingut molt bona acollida. També volem continuar creixent en interaccions, més enllà del nombre de seguidors», explica Navarro.

A més, el projecte pretén aprofundir en les entrevistes i cobrir més esdeveniments culturals i dona visibilitat a les activitats en llengua catalana arreu del territori. «El nostre desig és que El Mood esdevinga un referent per als joves que volen connectar amb la llengua i la cultura», conclou.

Més notícies
Notícia: La revista «El Mood» torna per vacances
Comparteix
La publicació, editada per Plataforma per la Llengua, està dirigida al públic jove
Notícia: Presenten «El Mood», una  revista digital en valencià per a públic juvenil
Comparteix
Plataforma per la Llengua vol reforçar l'espai comunicatiu en la llengua pròpia en l'àmbit digital, on els joves passen gran part del seu temps a diari
Notícia: Moody’s canvia de «negatives» a «estables» les perspectives del sistema bancari espanyol
Comparteix
L'agència creu que les provisions dels bancs i el rebot de l'economia protegiran la solvència del sistema fins al 2022

Comparteix

Icona de pantalla completa