Diari La Veu del País Valencià
Àngela Navarro (El Mood): «El Mood ha demostrat que podem ser universals»

Amb un any de trajectòria, El Mood, la revista digital impulsada per Plataforma per la Llengua, celebra el seu aniversari amb un balanç positiu i nous reptes al davant. El projecte ha aconseguit consolidar-se com un espai de creació i difusió cultural per a la joventut, amb una proposta multiplataforma que ha arribat a sumar més de 50.000 visualitzacions en vídeos i acumula una comunitat de més de 2.300 seguidors a Instagram i TikTok. Parlem amb Àngela Navarro, coordinadora del projecte, sobre el camí recorregut i els objectius per a 2025.

Un projecte per a connectar joves i llengua

Com definiries la trajectòria d’El Mood fins ara?
«El Mood va nàixer amb l’objectiu de generar contingut per a joves a les xarxes socials que utilitzen diàriament, com TikTok o Instagram. Volíem donar veu a diferents projectes culturals i oferir un espai per a noves propostes creatives», explica Navarro.

El projecte ha tingut un creixement notable al llarg de 2024. «Hem augmentat més d’un miler de seguidors a Instagram i els nostres creadors continuen tenint gran repercussió. Per exemple, hem arribat fins i tot a Argentina i Brasil gràcies a una de les nostres creadores. El Mood ha demostrat que podem ser universals», afegeix la coordinadora.

El repte dels algoritmes i la universalitat del català

Com valoreu el repte d’utilitzar el català a les xarxes socials?
«És complicat. Els algoritmes prioritzen llengües com l’anglés o el castellà, però nosaltres hem demostrat que el català pot ser universal. Tot i ser una llengua local, hem rebut missatges de persones d’altres països que es mostren interessades, fins i tot en aprendre-la», destaca Navarro.

Treballar amb creadors de tots els territoris de parla catalana és una de les claus del projecte. «Ens permet crear xarxa i visibilitzar el nostre contingut de manera col·lectiva, alhora que donem suport als creadors», apunta.

Diversitat de continguts i seccions per a tots els gustos

El Mood es caracteritza per una oferta variada de continguts: des de notícies fins a consultoris i horòscops. «Una revista ha d’unir diferents interessos. Si t’agrada la música, potser també descobreixes un llibre que et crida l’atenció. L’objectiu és no segmentar el públic, sinó unir-lo», afirma Navarro.

D’entre els creadors que han destacat aquest any, Navarro menciona noms com Ferrxn i Arnau Molet assenyala que «els seus vídeos continuen tenint molt èxit i ajuden a consolidar el projecte».

Nous objectius i desitjos per al futur

Mirant cap a 2025, El Mood es planteja nous reptes. «Ens agradaria consolidar les campanyes que ja tenim en marxa, com ‘Tria Valencià’ i ‘La llengua no es toca’, que han tingut molt bona acollida. També volem continuar creixent en interaccions, més enllà del nombre de seguidors», explica Navarro.

A més, el projecte pretén aprofundir en les entrevistes i cobrir més esdeveniments culturals i dona visibilitat a les activitats en llengua catalana arreu del territori. «El nostre desig és que El Mood esdevinga un referent per als joves que volen connectar amb la llengua i la cultura», conclou.

Més notícies
Notícia: La revista «El Mood» torna per vacances
Comparteix
La publicació, editada per Plataforma per la Llengua, està dirigida al públic jove
Notícia: Presenten «El Mood», una  revista digital en valencià per a públic juvenil
Comparteix
Plataforma per la Llengua vol reforçar l'espai comunicatiu en la llengua pròpia en l'àmbit digital, on els joves passen gran part del seu temps a diari
Notícia: Moody’s canvia de «negatives» a «estables» les perspectives del sistema bancari espanyol
Comparteix
L'agència creu que les provisions dels bancs i el rebot de l'economia protegiran la solvència del sistema fins al 2022

Comparteix

Icona de pantalla completa