La Federació Local de les associacions de mares i pares d’alumnes (FAMPA) Enric Valor, ubicada a la ciutat d’Alacant, s’ha adreçat a la Direcció Territorial d’Educació, dirigida per Juan Antonio Castaño, a través d’una carta signada pel president de la Federació, Juan Carlos de la Torre.
El motiu de l’escrit és la voluntat de «manifestar la nostra preocupació per la situació actual que travessen els centres educatius públics de la ciutat» d’Alacant, segons aquesta entitat degut a la «notable falta de personal docent i no docent», ja que encara hui continuen sense ser cobertes diverses places.
Segons descriu de la Torre, aquesta situació «està repercutint greument en l’alumnat a la nostra ciutat, afectant la qualitat de l’educació que reben i dificultant considerablement l’organització i el treball diari dels centres educatius», explica, al mateix temps que recorda que «quasi dos meses després de l’inici del curs escolar i continua havent una escassetat alarmant de personal docent, de personal no docent i de suport per a l’alumnat amb necessitats educatives especials» i també de «personal de serveis per al manteniment dels centres educatius públics, la qual cosa requereix una solució urgent per part de l’administració educativa competent».
Vulneració de drets
A més, a través de la carta la FAMPA Enric Valor alerta que si l’administració no actua «es podrien vulnerar diversos drets fonamentals i incomplir diverses lleis» tant de rang estatal com valencià. Entre els drets assenyalats hi ha el de l’educació, la igualtat, al desenvolupament integral del xiquet i a la protecció de la salut laboral.

Per tot això, des de l’entitat recorden que l’administració «està obligada a garantir els recursos humans i materials suficients per al correcte funcionament dels centres», i sol·liciten a la Direcció Territorial que «informe de la situació», tot just enumerant casos concrets.
Llistat
La FAMPA Enric Valor facilita un llistat de centres de la ciutat d’Alacant, un total de 16, en què s’ha constatat la manca de personal. Entre els casos més greus hi ha el del CEIP Rabassa, on manca un educador especial des de setembre després d’una jubilació, un fisioterapeuta i una persona auxiliar de gestió administrativa. Al CEIP Òscar Esplà troben a faltar un educador, falta de personal després de les retallades que han fet que els alumnes compten amb dos treballadors i mig menys de pedagogia terapèutica i un altre auxiliar de gestió administrativa. Altres centres necessiten professors, educadors, personal no docent i de suport.