L’empresa pública AENA inclourà les ampliacions dels aeroports d’Elx-Alacant i de València al pròxim pla d’inversions. Així ho ha avançat la cadena SER tot just un dia abans que les conselleres de Transports i de Turisme de la Generalitat Valenciana, Salomé Pradas i Nuria Montes, es reunisquen a València amb els responsables de l’empresa pública.

D’aquesta manera, es confirmen les paraules del president d’AENA, Maurici Lucena, que a mitjan abril ja va suggerir la possibilitat de dur a terme aquesta ampliació que compta amb l’aprovació total del govern valencià però a la qual s’han oposat, per exemple, els ajuntaments de Manises i de Quart de Poblet (Horta Sud), adjacents a l’aeroport de València.

Els plans d’inversions d’AENA es renoven cada cinc anys i el pròxim que s’aprovarà serà en 2027. Serà aleshores quan, presumiblement, es concreten les ampliacions dels aeroports d’Elx-Alacant i de València en termes econòmics i d’afectació mediambiental.

Coincidència

La notícia s’ha fet pública el mateix dia que la Cambra de Comerç d’Alacant ha celebrat un acte per a reivindicar la creació d’una segona pista a l’aeroport. Un esdeveniment en el qual també ha participat el president valencià, Carlos Mazón.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, amb el president de la Cambra de Comerç d’Alacant, Carlos Baño / Europa Press

Segons la Cambra de Comerç, presidida per Carlos Baño, la segona pista d’aquest aeroport generaria 785 milions d’euros anuals al PIB de la demarcació d’Alacant i faria ingressar vora 920 milions anuals.

En l’estudi presentat també indicaven que la capacitat màxima d’acollida d’aquest aeroport, de 19 milions de passatgers, arribarà al límit el 2026, tenint en compte les últimes dades. Per això, alerten que l’aeroport no podrà fer front a aquest fenomen sense una ampliació que també generaria, apunten, 14.765 llocs de treball –directes i indirectes– cada any.

L’Aeroport d’Elx-Alacant ja va superar les previsions d’acollida a finals de l’any passat, quan va rebre 15,7 milions de passatgers. Malgrat aquestes dades, els grups ecologistes han qüestionat una possible ampliació degut als efectes mediambiental i al reforçament que donaria al model econòmic del turisme, que ha portat la demarcació d’Alacant a ser la tercera per la cua al rànquing de mitjana salarial, només per davant de Cáceres i Badajoz.

Comparteix

Icona de pantalla completa