Així ho ha afirmat Joan Ribó en la roda de premsa convocada després de la reunió de la Junta General Extraordinària de la Societat Parc Central, en la qual l’alcalde ha pres possessió com a vicepresident primer, la consellera d’Infraestructures, Maria José Salvador com a vicepresidenta segona, i els regidors Vicent Sarrià i María Oliver com a consellers de la Societat.
En aquesta Junta General, presidida pel secretari d’Estat d’Infraestructures, Julio Gómez Pomar, s’ha presentat, després de 20 mesos, la proposta alternativa per a la solució ferroviària que València reclama des de l’any 1991.
Eixa proposta, frontalment rebutjada tant per l’Ajuntament com per la Generalitat, contempla una reducció de costos de 2.800 milions d’euros a 1.426, a costa de reduir de 2 a 1 els nivells de soterrament de les estacions, i d’executar el projecte en tres fases pressupostades: la primera en 273 milions; la segona en 596 i la tercera en 557 milions. D’eixos 1.426 milions, el govern espanyol aportaria el 50%, la Generalitat un 25% i l’Ajuntament de València el 25% restant.
Enfront d’aquesta alternativa, la demora de la qual a ser presentada ha sigut durament criticada per Ribó i María José Salvador, l’alcalde ha reiterat “que té uns greus problemes per a la configuració de l’estudi, que tardaria fins a 5 anys en estar enllestit”. Eixa solució, a més, en contemplar una estació definitiva en un sol nivell, i no en dos, tindria una afecció molt directa en el PGOU, ja que suposaria ocupar més superfície i faria més inviable la construcció de les grans torres amb les quals s’obtindrien plusvàlues per a fer front al projecte.
“A nosaltres el que ens agradaria, i el que es demana d’una manera clara perquè està en la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques, és que les fluïdes relacions i la col·laboració entre diferents administracions comence ja a funcionar. Per açò hem demanat explícitament que es cree una comissió per a treballar possibles alternatives que siguen ràpides i que no afecten el Pla General, perquè açò té uns costos molt elevats per a l’Ajuntament i per a la ciutat”, ha afirmat igualment Joan Ribó, en plena coincidència amb la consellera d’Infraestructures. Tots dos han lamentat “els retards que s’estan produint sobre aquest assumpte a la ciutat de València; retards que per a nosaltres són molt difícils d’assumir”.