Diari La Veu del País Valencià
València ha deixat d’ingressar uns set milions per l’autorització gratuïta del bus turístic

RedactaVeu / València.

L’Ajuntament de València podria haver ingressat, des de 1999, uns 500.000 euros a l’any en concepte de cànon i taxes que hauria d’haver abonat a les arques municipals l’empresa autoritzada per a prestar el servici de bus turístic. Aquest càlcul, estimat a la baixa a partir dels ingressos que altres municipis han registrat per servicis similars, suposa que durant els últims 16 anys l’Ajuntament ha perdut uns set milions d’euros que podrien haver sufragat, per exemple, l’aparcament de la plaça de Bruges, tal i com ha assenyalat el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi.

El regidor ha denunciat hui “la mala gestió de l’anterior equip de govern”, que quatre dies abans de les últimes eleccions municipals va tornar a autoritzar a Transvía Tours perquè prestara el servici del bus turístic durant quatre anys més. “D’aquesta manera, amb una simple autorització administrativa, van lliurar un regal a aquesta empresa privada, amb el conseqüent enriquiment personal d’alguns senyors, de la qual cosa l’actual equip de govern informarà perquè ho investiguen els jutges”.

Giusepe Grezzi ha realitzat un relat cronològic des que va començar “aquest tracte de favor”, l’any 1999, amb el consentiment dels diferents regidors populars que s’han anat succeint com a responsables de la gestió de la circulació de la ciutat. I ha indicat que, el 20 de maig de 2015, quan es va signar l’última pròrroga d’aquesta autorització administrativa també es va autoritzar a Viajes Privilege, amb les mateixes condicions.

El regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi.

Davant aquesta situació, el regidor ha anunciat que l’objectiu de l’equip de govern “és rescindir aquestes autoritzacions, vigents fins a l’any 2019, convocar un concurs públic perquè totes les empreses que vulguen prestar eixe servici puguen presentar-se i establir un cànon que pagaran les adjudicatàries per la utilització del domini públic, amb la finalitat que els diners que guanyen amb el servici també revertisca en la ciutadania”. “De moment –ha aclarit Grezzi- hem encarregat un informe als servicis jurídics de l’Ajuntament per a valorar el cost de la rescissió d’eixes autoritzacions, ja que aquesta acció pot comportar una possible indemnització a les empreses que s’han emportat els diners dels valencians”.

Pel que fa a la pèrdua patida per les arques públiques, el regidor ha explicat que els 7 milions d’euros citats, que “podrien haver millorat el servei de l’EMT o permès la concessió de majors xecs escolars o beques de menjador”, s’han estimat a la baixa segons les xifres d’altres municipis com el de Madrid, on el servici el presta una Unió Temporal d’empreses (UTE) que abona a l’Ajuntament 3 milions d’euros a l’any, més un 6 per cent variable, segons el nombre de bitllets venuts.

Finalment, el regidor Giuseppe Grezzi ha lamentat que el que fou regidor de Circulació i Transports en l’última legislatura, Alberto Mendoza, “no assumisca la seua responsabilitat i llance acusacions i s’escude en els tècnics”, que en 2012 ja van sol·licitar que l’Ajuntament establira a l’empresa responsable del servei un pagament per l’ús del domini públic, ja que el bus turístic té unes 12 parades en la ciutat.

Comparteix

Icona de pantalla completa