El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha presentat com un avanç “imprescindible” l’adjudicació de l’estudi de viabilitat del tram ferroviari Gandia-Oliva-Dénia, una infraestructura reclamada des de fa cinquanta anys. Tanmateix, des del PSPV li recorde que aquest mateix estudi ja figurava en els pressupostos de la Generalitat de 2023, quan Rebeca Torró era consellera i Ximo Puig president.
Otra mentira más de Mazón…
— Pere Rostoll (@prostoll) August 26, 2025
Mazón y el PP no ponen en marcha nada. Ese estudio estaba en el presupuesto de la Generalitat de 2023 con @Rebeca_Torro de consellera y @ximopuig de President.
O sea que se ha retrasado nada menos que dos años.
El desastre del PP… https://t.co/ddE6tWqkrS
“Una altra mentida més de Mazón. El PP no posa en marxa res, simplement ha deixat passar dos anys”, ha denunciat Pere Rostoll, actual secretari d’Infrastructures i Transports del PSPV. Les seues paraules remarquen el que molts consideren un intent de “revestir d’estrena” un projecte ja iniciat pel Botànic i que ara pateix nous retards.
Una llarga història
El tren Gandia-Oliva-Dénia, també anomenat tren de la costa, té darrere una història de promeses incomplides i ajornaments. Ja el 2001 i 2002 la Conselleria d’Obres Públiques va encarregar projectes de construcció dels trams Gandia-Oliva i Oliva-Dénia, que mai arribaren a executar-se. El 2008 es va plantejar un estudi de planificació per a la connexió València-Benidorm-Alacant i el 2014 un estudi de viabilitat de la línia per la costa. El Ministeri de Foment va reprendre tràmits el 2016, però amb advertiments que el projecte “no era rendible socioeconòmicament”.
Malgrat els informes negatius, les institucions valencianes han continuat defensant la infraestructura. La Diputació d’Alacant ja va al·legar aleshores que el tren era “vital per al desenvolupament turístic de la Marina i la Safor” i que la demanda estimada estava infrarepresentada. També es proposava incloure una estació a Benissa i prioritzar la connexió amb l’aeroport de l’Altet per garantir-ne la viabilitat.
Mazón ha insistit que el seu govern “ha iniciat el procés de planificació i vertebració del territori”, però des de l’oposició li retreuen que intente apropiar-se d’un projecte que simplement s’ha “encallat” sota la seua presidència. “És el desastre del PP: ven com a nou allò que ja era aprovat, i a sobre ens fa perdre més temps”, ha remarcat Rostoll.
La realitat és que, cinquanta anys després de la desaparició del tren Gandia-Dénia el 1974, les comarques de la Safor i la Marina Alta i Baixa continuen esperant una connexió ferroviària que els diferents governs estatals i autonòmics han convertit en una promesa permanent.







