El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ha dit que «no contemple altra opció que el Consell de Ministres diga, de manera immediata, que autoritzarà l’ampliació» del Port de València.
Així s’ha expressat el màxim dirigent valencià quan ha sigut preguntat per la visita imminent del ministre espanyol de Transports, Óscar Puente, a la ciutat de València aquest dijous, en la que serà la seua primera visita oficial al cap i casal. Mazón ho ha dit a la premsa durant la II Cimera Comunitat de Madrid – Comunitat Valenciana, on també ha participat la presidenta madrilenya, Isabel Díaz Ayuso.
A més, el president de la Generalitat considera que «la societat civil valenciana està unida a favor de l’ampliació», i considera que aquesta obra seria «una victòria tardana per a la Comunitat Valenciana i per a tot Espanya». També ha assegurat que aquesta ampliació «s’ha demostrat sobradament sostenible».

Més veus a favor de l’ampliació… i en contra
De fet, la presidenta de l’Autoritat Portuària de València, Mar Chao, ha sigut una altra de les que han participat a la cimera, i ho ha fet específicament per a defensar aquesta obra, que l’ha demanat al Consell de Ministres «com a regal del Pare Noel» perquè «el Port de València siga el millor del món». La presidenta del Port també ha valorat positivament la futura autopista ferroviària entre la infraestructura portuària i Madrid, amb l’electrificació de la via entre La Encina (Alt Vinalopó), Moixent i Xàtiva (Costera).
Durant la cimera, ecologistes de la Comissió Ciutat-Port s’han manifestat a les portes del Real Casino de Madrid, on s’han celebrat els actes, per a protestar precisament contra l’ampliació del Port de València, que compta amb el vistiplau polític de la dreta i dels grans empresaris però amb l’oposició de bona part de la societat civil degut a les conseqüències ecològiques i econòmiques que l’obra pot comportar.
En concret, Francesc Herrera, membre de la Comissió Ciutat-Port, ha dit que «ni el patrimoni natural del poble valencià, ni les seues platges, ni l’Albufera, ni l’horta ni la salut de la ciutadania poden estar supeditats als interessos econòmics d’una gran multinacional com MSC, amb seu fiscal a Suïssa».
D’altra banda, Jorge Fernández, membre també de la comissió, alerta que el port està patint una «constant pèrdua de trànsit», atès que en l’últim any n’ha perdut un 11%. També ha dit que «la despesa pública que suposaria l’ampliació s’afegiria al corresponent desemborsament per a construir noves infraestructures d’accés amb fons públics, tot per a un projecte completament desfasat de la realitat actual i que ignora la siutació mundial del mercat logístic, amb greus impactes mediambientals».