La Junta Directiva de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE) s’ha reunit un any més en la població de La Encima (Alt Vinalopó), «lloc simbòlic i epicentre de la reivindicació de l’execució del Corredor Mediterrani», per a reclamar la finalització de les seues obres.

El president d’AVE, Vicente Boluda, ha lamentat que «les obres avancen, però no al ritme desitjat». L’associació denuncia «l’incomprensible retard» del nus de La Encina, que «hauria d’estar acabat ja».

La Encina, pedania ubicada a Villena, va ser triada per l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE) com a lloc simbòlic en les seues reivindicacions, quan en 2016 va posar en marxa el moviment #QuieroCorredor, perquè és on hi ha el nus de comunicacions ferroviàries clau per a connectar el sud i nord de l’Estat pel litoral, segon ha recordat la patronal en un comunicat. En concret, sobre el tram entre Xàtiva i La Encina, l’AVE considera que permetrà connectar en alta velocitat les tres demarcacions valencianes, però «està tardant més del que tècnicament hauria sigut desitjable i possible».

En aquest sentit, l’associació d’empresaris ha recordat que el Govern espanyol va anunciar que les obres estarien acabades a la fi de 2022. «Quan iniciem el moviment, en 2016, vam dir que es podria acabar ràpidament si s’acabava la nova via única que s’estava construint per a comunicar Xàtiva amb La Encina, necessària per a traspassar a ella tot el trànsit actual, i així poder canviar, sense afectar el servei de trens, l’ample de la via doble existent d’ibèric a internacional, incloent-hi el nus de La Encina», ha exposat AVE.

La situació actual és que ja s’ha acabat aquesta via única i es troba en fase de proves per part de l’Agència Espanyola de Seguretat Ferroviària, «sense conèixer quan es tindrà la seua aprovació preceptiva». Tots els contractes necessaris per a les obres entre Xàtiva i La Encina, per la via doble actual, canvi d’ample, electrificació i senyalització estan adjudicats.

«S’han d’acabar, abans d’acabar 2024 o a principis del 2025, però depèn de quan s’inicien. Quan acaben podrem unir Alacant, amb València i Castelló en ample internacional i seguir cap a la frontera, perquè totes les obres cap al nord, des de Xàtiva, estan executant-se, preveient-se acabar les més retardades en 2024 o 2025», ha destacat AVE. Aleshores, segons els plans del Ministeri, es disposarà d’ample internacional des de Llorca (Múrcia) fins a la frontera francesa i a l’any següent, 2026, des d’Almeria, segons va prometre la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, en l’acte empresarial de novembre a Barcelona.

Boluda ha posat en valor que, des que es va posar en marxa el moviment #QuieroCorredor, s’ha aconseguit que els empresaris i la societat civil de tot l’Estat s’impliquen i participin de la reivindicació assistint als actes que s’han organitzat; que el Corredor Mediterrani estiga en l’epicentre del debat polític i, per això, que els responsables públics assumisquen compromisos.

L’empresari ha insistit que continuaran vigilant l’execució perquè les obres s’acaben i que el Corredor Mediterrani siga una realitat. Des de l’inici del projecte en 2016 ja està en servei el 34% dels 1.300 quilòmetres del traçat, ha destacat.

Comparteix

Icona de pantalla completa