La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha assistit aquest dimecres a l’inici de les proves de circulació del tram entre Gata de Gorgos i Dénia (Marina Alta) de la Línia 9 del TRAM d’Alacant, que es realitza de manera prèvia a la recuperació del servei comercial entre finals del 2022 i inicis del 2023, segons informa la Generalitat.
Per a fer possible el servei previst, els trens actuals de la línia circularan entre Benidorm i Teulada, i des d’aquesta estació es farà un canvi de tren a les unitats duals electrodièsel, que no suposaran temps addicional d’espera, per a acabar el recorregut i arribar fins a Dénia.
El transbord és imprescindible per arribar a Dénia, que ja compta amb un traçat disponible per a la circulació dels tramvies. Actualment, per aquesta via no podran circular els trens dièsel utilitzats en la primera part del recorregut degut a motius tècnics i d’accessibilitat.
Les proves que realitza Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en aquesta línia permeten comprovar el traçat, així com el funcionament correcte de l’Automatic Train Protection (ATP), que continuaran durant les pròximes setmanes amb el procés de formació dels maquinistes que conduiran les noves unitats duals, elèctriques i dièsel, i que prestaran servei en aquest tram.
Rebeca Torró ha destacat que, amb l’inici d’aquestes proves, «es dona un pas més i quasi definitiu perquè Dénia recupere el servei ferroviari, prop de sis anys després, una vegada completades gran part de les obres de modernització d’aquesta línia, en les quals la Generalitat ha invertit més de 150 milions d’euros gràcies, també, a les aportacions dels fons europeus».
