El PSPV defensa la decisió de l’Advocacia de la Generalitat de recórrer davant del Tribunal Suprem la sentència del TSJ valencià que anul·la el Pla Especial de la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del port de València. «Cal ser responsables i destinar els diners dels valencians a les coses que són possibles», ha manifestat la portaveu adjunta del grup socialista a les Corts Carmen Martínez.
Aquest dilluns, la Conselleria de Política Territorial que dirigeix Rebeca Torró (PSPV) va anunciar el recurs de cassació contra l’anul·lació de la ZAL, després que el TSJ estimara el recurs presentat per l’associació de veïns de la Punta La Unificadora i anul·lara la resolució anterior del 2018 que disposava aprovar definitivament el Pla Especial de la ZAL.
Es tracta d’una decisió que va generar crítiques tant en el si del govern del Botànic (PSPV-Compromís-UP) com entre els socis de l’Ajuntament de València (Compromís-PSPV).
Per contra, la diputada del PSPV ha assegurat que el seu partit no hauria executat la ZAL així si haguera estat al capdavant de la Generalitat el 2015 abans del canvi de govern del PP. «Va ser una cosa que es va trobar el Botànic i vam haver de prendre decisions que donaren seguretat jurídica i defensaren l’interés dels valencians», ha declarat al parlament, recordant que es va obrir un espai de diàleg Ajuntament-Port-Consell per establir mesures correctores d’aquesta «agressió brutal» a l’horta.
«No oblidem que la ZAL estava urbanitzada i expropiada i que l’horta ja ha desaparegut», ha recalcat, per defensar que el full de ruta passa per «minimitzar l’impacte» i integrar paisatgísticament la zona mitjançant un corredor verd que unisca l’Albufera amb el riu Túria i el Port.
És més, la portaveu socialista ha subratllat que «l’Advocacia és de tot el govern valencià i no només d’una part» i que si va optar per un recurs de cassació és perquè veu necessari que hi haja «jurisprudència que diga com actuar en aquest cas i en uns altres que vindran després, lògicament».
Així, ha augura que mantindre l’anul·lació seria «un tema jurídic greu amb responsabilitats patrimonials de més de 200 milions d’euros», a més de recordar que el mateix alcalde de València, Joan Ribó, ja va dir que tornar a la situació anterior a la ZAL era inviable.