El mitjà britànic The Guardian, referent del periodisme a nivell internacional, s’ha fet ressò de la decisió del nou govern local d’Elx (Baix Vinalopó), integrat per PP i Vox, que ha desmantellat un seguit de carrils bici que funcionaven a la ciutat des de les dues anteriors legislatures, en què governaven PSPV i Compromís.
La decisió, polèmica, ha generat indignació en molts veïns, que s’han manifestat de manera continuada per a exigir la rehabilitació dels espais preservats als vehicles motoritzats. En aquest sentit, The Guardian explica que «una coalició entre el PP, de centredreta, i el partit d’extrema dreta Vox, ha servit per a adoptar una política populista i proautomòbil».
«La setmana passada es va desfer el carril bici de l’avinguda de Joan Carles I d’Elx amb una despesa de 38.000 euros, i ara s’han iniciat les obres per a eliminar un segon carril bici al carrer de José María Buck», explica el rotatiu britànic, que també es fa ressò de les protestes a la contra.
El mitjà també referencia les paraules de Claudio Guilabert, regidor de Mobilitat amb el PP, que justificava la mesura pel fet que les famílies dels alumnes del col·legi privat de les Jesuïtines «es van queixar perquè es veien obligats a aparcar en doble fila davant del col·legi» i perquè, d’altra banda, considerava que una altra d’aquestes infraestructures no era segura en tant que havia causat una desena d’accidents menors en un any i mig.
Per últim, The Guardian conclou que «l’eliminació de les rutes ciclistes ha demostrat ser una política popular per als governs de dreta», i posa l’exemple de l’alcalde de Madrid, José Luis Martínez-Almeida, també del PP, així com del de Barcelona, Jaume Collboni, en aquest cas del PSC, tot i que ha sigut crític amb la política de la seua antecessora, Ada Colau, a l’hora de donar espai als vehicles no motoritzats.