Un comunicat signat per tots els sindicats amb presència a l’Empresa de Transports Municipals (EMT) de València –CGT, APTTUV, TUC-Intersindical, UGT i CCOO- denuncia la «manca d’informació», la «precipitació» i la «improvisació» del projecte de la reforma del carrer Colón impulsada per l’alcaldessa de València, Maria José Catalá.
Els conductors d’autobusos se sumen així a les veus que han criticat el pla i han advertit de les conseqüències nefastes que la seua implementació pot tenir per a la mobilitat en general i el transport públic en particular.
«La mesura que hui comença a prendre forma s’inicia de manera precipitada i amb uns certs aires d’improvisació, en no tindre’s en compte, entre altres, la seguretat viària, qualitat del servei i afectació a les treballadores», comença el comunicat que continua explicant que «des d’un inici ens hem manifestat en contra de la reversió del Carrer Colón. La solució que s’ha proposat per part de l’Ajuntament per a descarregar Colón ha sigut tornar a fer passar línies per trajectes que en aquests moments estan pensats per a un altre tipus de mobilitat i estan presos per vianants».
En una línia molt similar al que recentment explicaven diferents experts al Diari La Veu, els qui fan funcionar el transport públic a peu de carrer –i no des d’uns despatxos- avisen del sense sentit de «reobrir trajectes pels carrers de la Pau i Sant Vicent, les places de la Reina i l’Ajuntament, així com els carrers de Marqués de Sotelo, Xàtiva, Marqués de Dosaigües, Poeta Querol i Barques; repetint així la problemàtica de la qual partíem en Colón». També alerten dels perills per a la seguretat viària que suposa tornar a clavar tants autobusos en zones ja adaptades per a vianants: «Ens venen foscos records de la implantació del doble sentit en Baró de Càrcer que va donar lloc a infinitat d’accidents, molts d’ells amb víctimes mortals».
Els conductors d’autobús també denuncien l’opacitat i la manca d’informació, així com que ningú s’ha reunit amb ells per explicar-los els canvis: «Desconeixem el contingut dels informes tècnics, tant interns com externs, respecte a aquesta remodelació, que hui dia no ha sigut avaluada en cap moment pel comité de salut laboral».
Precisament, la qüestió dels informes tècnics que havien d’avalar cada nova decisió en mobilitat era una de les obsessions de Catalá quan estava a l’oposició.