La Conselleria d’Educació publicarà «com més prompte millor» una nova resolució per a esmenar els errors detectats en l’adjudicació de places de docents, que ha atribuït a «problemes informàtics i una mala planificació de l’equip de l’anterior Conselleria».

Així s’ha acordat aquest dilluns després d’una reunió mantinguda amb tècnics de la Conselleria i de la qual s’informarà al llarg d’aquest dilluns als sindicats, segons ha informat l’administració. Els errors han obligat a ampliar el termini per a la petició de centres del curs 2023-2024 i els sindicats han criticat el «caos» en l’adjudicació i han demanat solucions perquè no afecten l’inici de curs.

El conseller d’Educació, José Antonio Rovira, ha defensat la publicació d’una nova resolució «després de detectar errors en les prioritats de l’adjudicació». «És la nostra obligació garantir els drets dels participants en un procés administratiu, i una vegada que hem tingut coneixement dels errors hem actuat per a donar absolutes garanties», ha explicat.

«Errors informàtics»

La Conselleria d’Educació ha explicat que s’ha recollit un informe elaborat pel servei d’informàtica per a la gestió educativa de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) en el qual es posa de manifest que el procés s’ha vist afectat per una sèrie de fallades informàtiques que han determinat un resultat erroni en la publicació d’algunes adjudicacions. L’informe està datat el 12 d’agost.

Junt amb els problemes informàtics, «s’han produït altres derivats de la mala planificació de l’equip de la Conselleria anterior, ja que la programació ni es va complir, ni es va executar, ni tampoc es va informar el nou equip de la Conselleria de la situació en la qual estava el procés», ha indicat Educació.

Segons la Conselleria, l’informe assenyala que el procés d’adjudicació d’inici de curs 2023/2024 «no ha sigut igual que en els cursos precedents», ja que «s’ha complicat amb dos elements singulars que han impactat seriosament: el concurs d’estabilització de funcionaris interins i el canvi de cos dels professors tècnics de formació professional».

El concurs d’estabilització de funcionaris «ha suposat que milers de docents interins canvien la relació jurídica a funcionaris de carrera, sense passar pels processos habituals d’oposició i pràctiques. Això ha suposat desenvolupar programes informàtics adhoc molt diferents, que se saltaren unes certes validacions sobre les dades establides».

També s’hi recull que «el canvi de cos de professors tècnics d’FP ha implicat tres processos addicionals de milers de docents»: «En primer lloc, una recodificació de totes les especialitats que tenen els docents afectats del cos 3. En segon lloc, tots els funcionaris de carrera del cos a extingir de professors tècnics d’FP (cos 3) han passat, bé al cos de secundària (anomenat cos 2), bé al nou cos de sectors singulars (anomenat cos P), depenent de si tenen un grau universitari o no el tenen».

«En tercer lloc -continua l’informe-, tant els que han passat al cos 2 com els que han passat al cos P han de poder optar a les mateixes places, cosa que no havia ocorregut mai. Aquests condicionants impacten seriosament sobre els programes informàtics existents i les dades emmagatzemades en les bases de dades, establint requisits totalment nous i imprevistos».

L’informe assenyala, segons la Conselleria, que aquests dos elements singulars «es van dur a terme, i així ha sigut la realitat, amb la urgència que imposaven els terminis establits per la Direcció General de Personal Docent (DGPD). I aquesta urgència no va donar molt de marge per a una anàlisi exhaustiva dels procediments ni, per tant, a unes proves necessàries dins del termini i en la forma escaient».

S’apunta a més que des de la Direcció General de Personal anterior «no es va actuar correctament, ja que no es va sol·licitar la implementació de les actualitzacions dels programes informàtics que pogueren suportar els nous procediments».

Així, Educació ha afegit que l’informe indica que el procés «es va fer sobre la marxa i sense existir un control de qualitat i sense que es poguera fer un testatge previ necessari que haguera garantit el correcte funcionament del sistema». Derivat de la falta d’actualització del sistema informàtic s’han produït errors com que algunes dades es van introduir en camps no vàlids, la qual cosa va generar una ordenació incorrecta dels opositors del 2023.

Concentració

Representants d’STEPV han assistit aquest dilluns al matí a una concentració convocada pel professorat afectat davant les portes de la Conselleria, segons ha explicat. El sindicat ha estat atenent les persones concentrades i traslladant les diferents incidències a la Conselleria. Entre les peticions, que es tornara a repetir l’adjudicació, tal com ha decidit finalment.

STEPV ha detallat que entre aquests errors estan els que afecten el professorat tècnic d’FP perquè només s’han adjudicat places als que han passat al cos A1, però no als que es mantenen en el cos A2. Ha precisat que també s’ha adjudicat malament el funcionariat en pràctiques, les places demanades de les quals s’han assignat a altres col·lectius, i han desaparegut persones de les llistes com és el cas d’alguns docents interins.

STEPV espera que la nova adjudicació «es publique correctament i no s’hagen de lamentar nous errors». «El professorat afectat ha hagut d’esperar al 10 d’agost per a conéixer el destí a partir de l’1 de setembre i ara ha vist que s’han adjudicat malament les places pocs dies abans d’iniciar el curs», ha criticat.

En aquest sentit, el sindicat ha recordat que «hi ha quasi 22.000 places oferides en les adjudicacions i, per tant, quasi 22.000 persones esperant confirmar quin serà el seu lloc de treball el curs que ve».

Comparteix

Icona de pantalla completa