El grup municipal de Compromís-Podem-Esquerra de la ciutat de Torrent (Horta Sud) denuncia públicament «la improvisació i ineficàcia manifesta de la Conselleria d’Educació que s’ha evidenciat aquest matí en l’hora de recollida» de l’alumnat del centre educatiu d’Educació Especial La Encarnación, que, a més, dona servei no només a Torrent sinó a tota la comarca de l’Horta.
Segons han sabut des d’aquest grup municipal per les mares i pares de l’alumnat afectat, l’autobús que havia d’iniciar el recorregut sobre les 8.30 del matí de l’11 de setembre «no ha passat en cap moment per cap de les rutes pactades, cosa que ha causat un autèntic perjudici a les famílies que l’esperaven el seu pas». La situació és encara més delicada tenint en compte que aquesta manca de servei ha afectat famílies més sensibles a l’alteració de l’ordre.
Des del grup municipal informen que s’ha pogut saber que l’AMPA del centre ha intentat posar-se en contacte tant amb la nova empresa d’autobusos que havia de cobrir el servei, amb la Conselleria d’Educació i també amb la Inspecció Educativa, sempre de manera infructuosa.
La resposta telefònica per part de l’empresa de transport concessionària, segons indiquen, és que «s’ha de tindre paciència». És per això que «moltes famílies han optat per fer el transport pel seu compte, amb el que això suposa d’incertesa, ja que desconeixen si s’haurà restablert l’autobús a l’hora de tornada i si finalment haurà quedat resolt per a la resta de la setmana».
Alhora, des del grup municipal Compromís-Podem-Esquerra Unida asseguren que han parlat amb el centre escolar, que ha intentat vàries vegades reunir-se amb l’agència per a concretar el protocol que es necessita per a prestar aquest servei, obtenint una negativa com a resposta. El centre és qui detalla els procediments, marcant els horaris, les rutes, i detallant el personal cuidador, d’entre altres qüestions.
Per últim, aquesta coalició, que disposa de dos regidors a l’Ajuntament de Torrent, denuncia, igualment, «el silenci aplicat per part de les parts implicades en la resolució del problema així com el tracte telefònic propinat a les persones preocupades en la seua resolució quan han intentat contactar amb la Conselleria d’Educació per a rebre informació sobre les sis rutes previstes per atendre les necessitats de transport l’alumnat del centre».

