La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic, integrada per FAMPA-València, STEPV, Federació d’Educació CCOO PV, UGT Ensenyament Serveis Públics PV (UGTSP-PV), Escola Valenciana, CAVE-COVA, CGT Ensenyament, FAAVEM, FEPV, SEPC València, BEA, Sindicat d’Estudiants, Associació de Directors de Primària-PV, Associació de Directors de Secundària, Federació de Moviments de Renovació Pedagògica PV, ADIDE-PV, FAMPA-Enric Valor, FAMPA-Penyagolosa i València Laica; ha convocat de forma unitària entre les organitzacions sindicals i socials una vaga de la comunitat educativa per al dia 23 de maig, per «aturar» la nova llei educativa de PP i VOX.
L’entitat unitària fa una crida perquè «sols així es podrà obrir un camí cap a una major pressió social i sensibilització de l’opinió pública a fi que el govern valencià deixe d’implementar polítiques educatives regressives com les malament anomenades lleis de “llibertat educativa” i “concòrdia”, que atempten contra els drets de la comunitat educativa i que perverteixen el significat de la paraula “llibertat”», expressen a través d’un manifest.
Segons els convocants «estem assistint amb indignació a l’augment d’atacs a l’escola pública i en valencià». Per això, el dia 23 de maig fan una crida a la mobilització a tot el professorat i a la comunitat educativa perquè es mobilitzen per exigir «els recursos necessaris per a una vertadera inclusió educativa, la millora de les condicions laborals i salarials dels treballadors i treballadores de l’ensenyament com, entre d’altres, increments retributius, reducció d’hores lectives per a docents majors de 55 anys, supressió de la burocràcia, augment de les plantilles i una baixada generalitzada de ràtios i posar fi a les massificacions, les agressions i la conflictivitat a la que no es dóna cap solució». Al seu torn, reclamen una negociació «seriosa» per corregir aquestes situacions «de gran perjudici per als drets laborals dels treballadors i treballadores de l’educació».

Més reivindicacions
Les entitats signants també diuen «no a la paralització del Pla Edificant», i clamen per la millora de les condicions dels centres educatius de l’ensenyament públic. A més, s’oposen al districte únic «segregador», perquè des de la Plataforma afirmen que «quan s’apliquen mesures com la zona única, el sistema educatiu acaba segregant la infància en funció de les possibilitats econòmiques, creant centres de tipus A i centres de tipus B, reforçant els centres gueto».
Una altra de les demandes és l’extensió de la xarxa pública de la gratuïtat de 0-3 anys, i també protesten contra les retallades d’idiomes a les EOI. Per últim, les entitats s’uneixen per dir «sí al valencià, que a hores d’ara intenten arraconar, i perquè es garantisca l’oficialitat plena i efectiva de la nostra llengua a l’escola, a l’administració, als carrers, als mitjans de comunicació i a la societat en general».
El conseller Rovira diu que els alumnes «eixiran perjudicats»
La resposta del conseller d’Educació, José Antonio Rovira, s’ha produït a les Corts Valencianes. El conseller ha dit que els alumnes seran «els més perjudicats» de la vaga educativa i diu «no entendre» la posició dels sindicats contra «incrementar les hores de Matemàtiques, que els pares puguen triar el centre que desitgen a través de la seua llibertat d’elecció amb el districte únic o que les famílies puguen triar la llengua base amb què els seus fills seran educats». «Els més perjudicats en seran els alumnes i haurien de pensar més en ells», ha asseverat.