Compromís per la Safor-Valldigna lamenta que els socialistes, “des de Ferraz fins a Gandia, hagen abandonat definitivament el projecte del tren Gandia-Oliva-Dénia, una promesa electoral recurrent i que a la nostra comarca han defensat en moltes manifestacions ciutadanes”, ja que aquest dimecres no van donar suport, en la comissió de Transports del Congrés, a la Proposició no de llei (PNL) dels diputats de Compromís, Àgueda Micó i Alberto Ibáñez, per a instar el govern espanyol a millorar i dignificar les infraestructures ferroviàries valencianes a través de l’execució completa del Pla de Rodalia 2017-2025 del País Valencià.
Una proposta que, finalment, es va aprovar gràcies als vots a favor dels diputats del PP, ERC i el BNG. Vox va votar en contra i el PSOE, Junts i PNB s’hi van abstindre.
La portaveu comarcal de Compromís, Alícia Izquierdo, ha recordat que aquest Pla Valencià de Rodalies 2025-2030 “pretén posar fi als retards i les cancel·lacions, que pateix diàriament la ciutadania. I ho sabem molt bé a Gandia i la Safor. I, per descomptat, té l’objectiu de vertebrar totes les comarques valencianes, recuperant entre altres infraestructures el tren Gandia-Oliva-Dénia, 50 anys després de la seua desaparició”.
Izquierdo també ha manifestat la seua sorpresa després de llegir les declaracions oficials de l’alcalde de Gandia aquest matí a Xàtiva durant la jornada institucional de les CCVV “Xàtiva Alta Velocitat”, atés que José Manuel Prieto ha defensat l’Alta Velocitat i ha reclamat infraestructuras pendents com ara “el desdoblament de la línia C1 entre Gandia i Cullera, el reforç de la connexió ferroviària entre Gandia i Madrid, així com entre Alcoi i Xàtiva, però no ha fet cap referència al tren Gandia-Oliva-Dénia”.
És per això que Compromís manifesta la seua decepció i preocupació “pel que sembla un capítol més del servilisme cap a Madrid de PSOE i PP. Esperem que després no tornen a prometre el tren Gandia-Oliva-Dénia en època electoral. Ja n’hi ha prou!”.
Compromís ha instat els socialistes, amb els quals comparteixen molts governs municipals a la Safor-Valldigna, que manifesten públicament quin és el seu posicionament actual i confirmen si han trencat el consens polític i socioeconòmic d’aquesta comarca respecte del tren Gandia-Oliva-Dénia”.








